arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

گرد و غبار در برخی مناطق کشور / ابری شدن آسمان پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور، از ابری شدن آسمان پایتخت خبر داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی سه روز آینده درغالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: طی این مدت در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شودکه در منطقه زابل با گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در برخی مناطق جنوب استان سمنان، شمال اصفهان، مرکزی و قم و فردا در جنوب استان‌های تهران، کرج، قم و شمال مرکزی وزش باد و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا شنبه هفته جاری(۸ تا ۱۰ تیرماه) به‌تدریج از گرمای هوا در شمال غرب کاسته می‌شود، گفت: پنجشنبه،شرق دریای عمان مواج خواهد شد. در روز جمعه نیز در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین درباره وضعیت جوی هوای تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ درجه و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز جمعه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: گرمترین شهر در روز پنجشنبه و جمعه،اهواز به ترتیب با ۵۱ و ۵۰ درجه سانتیگراد و خنک‌ترین استان نیز در روز پنجشنبه و جمعه اردبیل به ترتیب با بیشینه دمای ۲۷ و کمینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
نظرات بینندگان