arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

سخنگوی حشد الشعبی: آزادسازی مرکز موصل طی ساعت‌های آینده اعلام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی حشدالشعبی اعلام کرد که طی ساعت‌های آینده آزادسازی مرکز موصل اعلام می‌شود.

به گزارش انتخاب، "کریم النوری" سخنگوی حشدالشعبی عراق در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که طی ساعات آینده آزاد شدن مرکز موصل اعلام می‌شود.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: بخش‌های تلعفر، المحلبیة و العیاضیة و جنوب کرکوک و الحویجه و برخی مناطق در الشرقاط همچنان تحت سیطره داعش قرار داشته و در انتظار آزادسازی قرار دارد.

النوری اضافه کرد: ساحل راست موصل در آستانه آزادسازی قرار داشته و تنها بخش تلعفر به دلیل فشارهای سیاسی و منطقه‌ای و همچنین دو منطقه المحلبیة و العیاضیة که وابسته به موصل هستند آزادسازی نشده‌اند.

وی درباره سرنوشت اعضای گروه تروریستی داعش که در موصل هستند گفت: برخی از داعشی‌های محلی به همراه خانواده‌های خود فرار کردند و برخی از آنها نیز سلاح خود را تحویل دادند اما داعشی‌های خارجی امکان فرار نداشته و قطعا کشته خواهند شد همانطور که ده‌ها نفر از آنها کشته شدند.

سخنگوی حشد الشعبی درباره منطقه تلعفر و جدال‌های موجود درباره آن گفت: حشد الشعبی تلعفر را از همه جهت‌ها محاصره خواهد کرد و منتظر ورود نیروها به این شهر خواهد شد حال خواه این نیروها از خود فرزندان منطقه چه سنی و شیعه باشند و چه نیروهای امنیتی باشند و این اقدام به دلیل جلوگیری از فریادهای طائفه‌ای که در این منطقه بلند شده، بوده است.

کریم النوری در پایان این مصاحبه گفت: در دروازه‌های پیروزی قرار گرفته‌ایم و مهمتر از همه، این می‌باشد که باید درباره مرحله پس از داعش فکر کرده وباید به این موضوع فکر کنیم که سلاح فقط در دست دولت باشد. باید اجازه ندهیم که داعشی‌ها که قاتل ملت عراق بوده بار دیگر بازگردند.
نظرات بینندگان