arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۶

حمله هکری به ۶۵ کشور جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پتیای جدید، همچنان در حال قربانی گرفتن از صنایع مختلف و بزرگ جهانی است.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، جدیدترین گزارش های منتشر شده در مورد باج افزار پتیا، از گسترش لحظه ای آن در سرتاسر جهان خبر می دهند. بر اساس جدید ترین آمار، تا کنون بیش از 65 کشور جهان، به این باج افزار آلوده شده اند. ظاهرا در این میان، کشورها و صنایع اروپایی، بیشترین میزان خسارت را دیده اند.

گسترش بی حد و حصر این باج افزار و نمونه های مشابه ، هشداری جدی برای شرکت ها و موسسات اقتصادی و حیاتی محسوب می شود و شرکت های چند ملیتی اقتصادی، می توانند اهدافی جذاب برای دستبرد هکرها باشند. پتیا، رشد فزاینده ای را از زمان پیدایش به ثبت رسانده و در حالی مایکروسافت از افزایش قربانیان به 65 عدد خبر داده که در ساعات ابتدایی، تنها 6 کشور، از آلوده شدن به این باج افزار گزارش داده بودند. 
یکی از کارشناسان سابق پلیس فدرال آمریکا در این باره معتقد است: «ما با یک حمله باج افزاری بسیار گسترده در مقیاس جهانی روبرو هستیم. تا کنون زیرساخت های بسیاری در این حمله هدف قرار گرفته اند و ما باید شاهد تعداد بسیار بیشتری از قربانیان، طی روزهای آینده باشیم.»

بر اساس آمار موجود، یکی از بزرگترین قربانیان این حمله، اوکراین بوده که نزدیک به 13 هزار دستگاه آلوده شده دارد. مقامات اوکراینی، مدعی شده اند این حمله در اوکراین، از یک شرکت سازنده دستگاه های الکترونیکی آغاز شد. 

کارشناسان امنیتی مدعی شدند این باج افزار که نسخه به روزشده و مدرن پتیا محسوب می شود، عملکردی بسیار پیچیده تر از گذشته دارد و مقابله با آن، به مراتب دشوار تر از نسخه قبلی خواهد بود. تا کنون نام های مختلفی نیز به این باج افزار جدید داده شده که از میان آنها، می توان به NotPetya اشاره کرد. علت این نام گذاری از دید کارشناسان، تفاوت های بسیار زیادی است که به اعتقاد آنها، بین نسخه جدید و قبلی وجود دارد.
نظرات بینندگان