arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۶

تکذیب آتش‌سوزی مجدد جنگل‌های بلوط اندیمشک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس اداره منابع طبیعی اندیمشک با اشاره به حضور نیروهای منابع طبیعی و انجام گشت در مناطق بخش الوار گرمسیری گفت: تصاویر و اخبار منتشر شده در ارتباط با آتش‌سوزی مجدد جنگل‌های بلوط اندیمشک صحت نداشته و کذب محض است.

به گزارش انتخاب، محمدعلی جواهری شامگاه امروز در گفت‌وگو با فارس در اندیمشک اظهار کرد: آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط در بخش الوار گرمسیری اندیمشک مهار و اطفا حریق انجام شده است.

وی افزود: به دلیل گرمای هوا و اجتناب از شروع مجدد آتش در جنگل‌های بخش الوار گرمسیری نیروهای منابع طبیعی در دو تیم از صبح به گشت و رصد مناطق پرداخته‌ و هیچ گونه موردی از شعله‌های حریق در منطقه رویت و گزارش نشده است.

رئیس منابع طبیعی اندیمشک با اشاره به حضور دو تیم از نیرهای منابع طبیعی که از عصر مجدد به رصد منطقه چاوونی، منگره، اتوبان اندیمشک خرم آباد، انارکی و سیاه کوه پرداخته با استفاده از دوربین چشمی هیچ گونه شعله حریقی مشاهده نکرده و گزارشی نیز از اهالی منطقه دریافت نشده است.

وی با اشاره به حضور عشایر در مناطق مختلف بخش الوار گرمسیری از برقرای ارتباط تلفنی با عشایر برای اطلاع از منطقه گفت: در 5 روستای منطقه افرادی با اداره منابع طبیعی در ارتباط هستند نیز در ارتباط با ادعای مجدد آتش‌سوزی تماس گرفته شده برای اطمینان که خوشبختانه در این مناطق نیز شعله حریق مشاهده نگردیده است.

جواهری با اشاره به همکاری یک گروه مردم نهاد در انجام گشت افزود: دو تیم سه نفره از اداره منابع طبیعی و با احتساب نیروهای گروه مردم نهاد در مجموع حدود 20 نفر در منطقه از عصر در حال گشت و رصد مناطق هستند.

وی در خاتمه اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های شهرستان اندیمشک خلاف واقع و کذب محض است.
نظرات بینندگان