arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

چه شد که امروز اوضاع بورس به هم ریخت؟

در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) 6 واحد کاهش یافت و به رقم 902 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 128 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات شنبه 10 تیرماه  1396 ، شاخص کل بورس 95 واحد افزایش داشت و به رقم 78799 واحد رسید. در این راستا، نمادهای کگل با 25 واحد ، فولاد با 20 واحد ، رتاپ با 8 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و وغدیر با 7 واحد ، پارسان با 6 واحد ، خاهن با 3 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 229 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) 6 واحد کاهش یافت و به رقم 902 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 128 میلیارد تومان رسید.
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای ، ثاژن ( سخت آژن ) با رقم تقریبی 13 میلیارد و 800 میلیون تومان وبیمه ( سرمایه گذلری صنعت بیمه )  با رقم تقریبی 8 میلیارد و 500 میلیون تومان ، فباهنر ( مس شهید باهنر ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 800 میلیون تومان ، فولاژ ( فولاد آلیاژی ایران ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 800 میلیون تومان ، شلیا ( شرکت مواد ویژه لیا )  بارقم تقریبی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان  ، فولاد ( فولاد مبارکه اصفهان ) با رقم تقریبی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است.
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
در بازار امروز ، ورود سهامداران معترض شرکت کنتورسازی به داخل تالار حافظ ، دقایقی معاملات بازار سرمایه را دچار اخلال کرد.
 
از جمله اعتراضات سهامداران معترض شرکت کنتورسازی این است که چرا با وجود سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان عالی ترین نهاد ناظر در بازار سرمایه ، سرمایه سهامداران مورد سو استفاده  افراد سودجو قرار می گیرد ؟!
 
از آنجاییکه سهامداران با اتکا به نظارت دقیق و صحیح  سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به خرید سهام شرکت نموده اند ، چرا سازمان بورس در قبال زیان وارد شده به سهامداران این شرکت مسئولیت قبول نمی کند ؟!
 
در بازار معاملات عمده ، تعداد 149,621,086 سهم، معادل 99/4 درصد  از سهام غير مديريتي شرکت آهن و فولاد ارفع (سهامي عام) بطور عمده و شرايطي  با قيمت هر سهم 2850ريال از طرف شركت بين المللي توسعه صنايع و و معادن غدیر ( سهامی خاص ) به فروش رسید.   

در پایان معاملات امروز ، نمادهای خراسان و شپاس به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی خکمک جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه ، خگستر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم ، چکاوه ، ومعادن جهت برگزاري مجمع عمومي عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هيات مديره ، دیران جهت برگزاری مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه ،  شدند.
 
چه شد که امروز اوضاع بورس به هم ریخت؟ 
 
چه شد که امروز اوضاع بورس به هم ریخت؟ 
نظرات بینندگان