arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

مصائب کشتي گيران تيم ملي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي که تنها 27 روز تا مسابقات جهاني استانبول باقي مانده، کشتي گيران ملي پوش بدون 6 ماه حقوق سخت ترين تمرينات را پشت سر مي گذارند.
کشتي گيران تيم هاي ملي آزاد و فرنگي سخت ترين روزهاي خود را پشت سر مي گذارند. تمرينات آماده سازي آنها به اوج سنگيني و دشواري رسيده است زيرا 27 روز ديگر مسابقات جهاني استانبول را پيش رو دارند و بايد در آنجا سهميه المپيک را هم بگيرند اما مشکلات مالي کشتي گيران همچنان پابرجاست و اين موضوع برخي از آنها را دچار مشکل کرده است.مدتي است که کميته ملي المپيک وعده پرداخت حقوق هاي ميليوني را به مربيان تيم هاي ملي داده است اما نه تنها اين موضوع هنوز عملي نشده بلکه کشتي گيران ملي پوش و مربيان تيم ملي حقوق 6 ماه گذشته شان را هم نگرفته اند.
* روزي 20 هزار تومان براي ملي پوش درجه يک
فدراسيون کشتي براي کشتي گيران درجه يک و ملي پوش حقوق روزانه 20 هزار تومان را در نظر گرفته و به کشتي گيران درجه دو و سه به ترتيب 15 و 10 هزار تومان پرداخت مي شود اما کشتي گيران بدون اين که در اين 6 ماه چيزي گرفته باشند، سخت ترين روزهاي تمريني را پشت سر مي گذارند. گفته مي شود کشتي گيران جوانان و نوجوانان نيز 8 ماه حقوق نگرفتند.
* مربي تيم ملي: وزير ورزش از نزديک در جريان مشکلات قرار گيرد
يکي از مربيان تيم ملي کشتي در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت: « کشتي گيران تحت فشار هستند چون وضعيت مالي خوبي ندارند. نگرانم اتفاقي که در پينگ پنگ افتاد و ورزشکاران اعتصاب کردند، به رشته هاي ديگر هم کشيده شود. کشتي گيران دوست دارند وزير ورزش به اردوي تيم ملي بيايد و از نزديک وضعيتشان را ببيند تا مشکلاتشان را با مسؤول ورزش کشور مطرح کنند.»
* مشکلات مالي کشتي گيران را عصبي تر مي کند
ديگر مربي تيم ملي کشتي معتقد است مشکلات مالي فشارهاي عصبي کشتي گيران را در آستانه مسابقات جهاني دوچندان مي کند.
وي به خبرنگار ايسنا گفت: « هر کدام از کشتي گيران که با ما صحبت مي کنند از اين مسائل ناراحت هستند. برخي از آنها حتي براي بليت رفت و آمد به شهرستان هايشان مشکل دارند چون نه شغلي دارند، نه خانواده شان مي تواند به آنها کمک کند و هم اين که ليگي برگزار نشده تا از اين راه درآمد داشته باشند.»
وي ادامه داد: «سنگيني تمرينات و نزديک شدن به مسابقات جهاني خود به خود کشتي گيران را تحت فشار قرار مي دهد که اين بي پولي آنها را عصبي تر مي کند. فدراسيون کشتي هم دستش بسته است چون اعتباري داده نمي شود و مسؤولان رده بالاتر بايد به اين مسائل رسيدگي کنند.»
* دبير فدراسيون کشتي: حق با آنهاست اما فدراسيون هم تحت فشار است
عارف ربطي دبير فدراسيون کشتي هم حق را به کشتي گيران و مربيان مي دهد. ربطي در گفتگو با ايسنا ابراز داشت:« کشتي گيران و مربيان حق دارند چون آنها هم بايد مشکلاتشان را برطرف کنند. فدراسيون اين مسائل را مي داند ولي خود ما هم تحت فشار هستيم. در حال حاضر فهرست تهيه کرده ايم و با اولين پولي که دريافت کنيم، حقوق عقب مانده آنها را پرداخت مي کنيم.»
ربطي مشکلات فدراسيون را متعدد دانست و گفت: «هزينه ها در فدراسيون کشتي سنگين هستند. تکه تکه پول هايي به کشتي داده شده است اما اين پول ها خرج اعزام هاي مختلف و همچنين پرداخت بخشي از بدهي ها شده اند. همين الان دو تيم نوجوانان را بايد به مسابقات جهاني اعزام کنيم که هزينه هر کدامشان 70 - 80 ميليون تومان مي شود. 32 هزار دلار فقط پول هتل هر يک از اين تيم ها مي شود.»
دبير فدراسيون کشتي همچنين گفت:« در صحبتي که با کميته ملي المپيک داشته ايم، به محض اين که بخشي از اعتباراتمان را بدهند، حقوق عقب افتاده کشتي گيران و مربيان را خواهيم داد. کشتي گيران حق دارند اما دست فدراسيون هم بسته بوده است. يزداني خرم با مديريتي که دارد کارها را مي چرخاند اما به هر حال شرايط دشوار است.»
نظرات بینندگان