arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

سقوط بالگرد ارتش در حمله طالبان در شمال افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که طالبان بار دیگر حملات گسترده‌ای را به مرکز ولایت «قندوز» تشدید شده است، این گروه مدعی سقوط یک بالگرد تهاجمی نیروهای هوایی افغان در این ولایت شد.

به گزارش انتخاب به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»، گروه طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در مناطق «تیلاوکی» و «ملاسردار» در حومه شهر قندوز حمله کردند.

بر اساس این گزارش هنوز هم درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در این منطقه جریان دارد که تلفاتی را نیز در پی داشته است.

یک منبع نزدیک به طالبان مدعی شد در جریان تشدید درگیری‌ها یکی از بالگردهای تهاجمی نیروهای امنیتی افغان از سوی طالبان هدف قرار گرفته و دچار آتش سوزی شده است.

وی افزود این بالگرد در فاصله کمی از محل درگیری در منطقه «بالاحصار» سقوط کرده است.

از سوی دیگر، مقامات امنیتی افغان اعلام کردند یک بالگرد نظامی نیروهای افغان در منطقه بالاحصار ولایت قندوز که در حال انتقال تدارکات نیروهای امنیتی افغان بوده است به دلیل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری شده است.

«سید محمود دانش» سخنگوی والی قندز نیز به رسانه‌ها گفت نیروهای امنیتی افغان حملات طالبان در این مناطق را مهار کرده اما هدف قرار گرفتن بالگرد نیروهای افغان را تایید نکرد.

«امرالدین ولی» رئیس شورای ولایتی قندوز نیز به طلوع نیوز گفت که طالبان مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌ها با مرکز این ولایت را مسدود کرده و بزرگراه بغلان-قندز را نیز به روی رفت و آمد بسته‌اند.

وی افزود  یک پایگاه نیروهای امنیتی افغان در محاصره طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی افغان نیز متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

با این حال، مقامات امنیتی افغان نیز اعلام کرده‌اند که حملات طالبان به حومه شهر قندوز مهار شده و بزرگراه بغلان-قندز نیز باز شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان