arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

احمدی نژاد: دستورات الهی برای رهایی انسان از حجاب‌ها است

«محمود احمدی‌نژاد» شامگاه سه شنبه 25‌مردادماه در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و قلم كه هم‌زمان با میلاد كریم اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن تبریك میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان این كه فرهنگ تجلی وجه آسمانی و علمی انسان و فضای تنفس روح اوست، خاطرنشان كرد: اگر فرهنگ در جامعه دچار مشكل شود، روح از بین می‌رود و اگر روح بمیرد اثری از انسانیت باقی نمی‌ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «محمود احمدی‌نژاد» شامگاه سه شنبه 25‌مردادماه در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و قلم كه هم‌زمان با میلاد كریم اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن تبریك میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان این كه فرهنگ تجلی وجه آسمانی و علمی انسان و فضای تنفس روح اوست، خاطرنشان كرد: اگر فرهنگ در جامعه دچار مشكل شود، روح از بین می‌رود و اگر روح بمیرد اثری از انسانیت باقی نمی‌ماند.

رییس جمهور هنر را ستون فقرات فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: هر زیبایی كه در تاریخ ماندگار شده حاصل ارائه شدن آن در قالب هنر بوده است.

وی گفت: هر اعتقاد و اندیشه و باوری برای ماندگاری باید در قالب هنر ارائه شود و خداوند نیز خود كتاب هستی را در قالب زیباترین هنر به بشر ارائه كرده است.

احمدی‌نژاد با تاكید بر این كه باید یك رابطه عمیق و وسیعی میان آزادی عشق و هنر برقرار باشد، آزادی را بالاترین هدیه و موهبت الهی به انسان دانست و اظهار داشت: همه دستورات الهی برای رهایی انسان از حجاب‌ها و قید بندهاست و هر انتخابی زمانی ارزشمند است كه آزادانه باشد كه اگر انتخابی آزاد نباشد ارزش و اعتباری نداشته و ماندگار نخواهد بود و خداوند نیز فرصت انتخاب آزادانه را در اختیار انسان‌ها برای رسیدن به مقصود گذاشته است.

رییس جمهور با بیان این كه امروز كشورهای غربی مدعی آزادی در جهان هستند و حد این آزادی را تنها در محدوده قانون تعیین می‌كنند، گفت: در كشور ما حتی با قانون هم نمی‌توان حد آزادی انسان را برای متعالی شدن و حركت در مسیر كمال محدود كرد، چرا كه آزادی در این كشور اصالت دارد.
احمدی‌نژاد بروز و ظهور حقیقت انسانی را در آزادی برشمرد و با بیان اینكه آزادی به معنای رهایی انسان در خود و شهوات نیست، اضافه كرد: عشق به زیبایی‌ها و خوبی‌ها و ارزش‌های متعالی پایه و عامل اصلی آزادی انسان است و انسان هر چه قدر عاشق خوبی‌ها و ارزش‌های انسانی باشد، به همان اندازه آزاد خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینكه بدون عشق، آزادی معنا ندارد، خاطر نشان كرد: پایه هنر، عشق و نتیجه آن آزادی بوده و هنری ماندگار است كه از عشق به انسان‌ها، آزادی، عدالت و كرامت انسانی نشئت گرفته و حاصل آن رهایی انسان از قید و بندها باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه هنر باید موجب آزادی انسان و خیزش روح او شود، تصریح كرد: هنر فقط برای نمایش ضعف‌ها و اشكلات اجتماعی نیست بلكه حقیقت هنر بازآفرینی زیبایی‌های هستی است.
رییس جمهور با بیان اینكه همه موجودات عالم جلوه زیبای خداوندی هستند و در این بین انسان كامل زیباترین است، گفت: هر هنری اگر بخواهد ماندگار باشد باید یك دریافت و خمیر مایه‌ای از رابطه با انسان كامل داشته باشد، چرا كه او تجلی واقعی زیبایی‌های خداوند است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه هنری كه درباره انسان و تجلی گرایشات و كمال‌جویی او نباشد، هنر نیست، گفت: سخن درباره انسان و حقیقت انسانی زیبا است و جامعه هنری ما باید پیشگام آزادسازی انسان‌ها از قید و بندهای موجود كه توسط شیاطین برای انسان به وجود آمده، باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینكه هنری كه افق بالاتری را برای پرواز انسان‌ها ترسیم می‌كند، اثرگذار و ماندگار است، گفت: اگر كسی می‌خواهد در فضای هنری كشور تاثیر‌گذار بوده و آثارش ماندگار باشد، باید تلاش كند تا فضاهای متعالی‌تری را برای جامعه و انسان‌ها نمایان سازد، چرا كه اگر جامعه به لحاظ دریافت عظمت و زیبایی جهان در سطح بالاتری از آنچه هنرمند جامعه را به آن دعوت می‌كند، باشد هیچ كس به سمت آن اثر هنری نخواهد رفت.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه زیباترین كار هنری آن است كه هنر عشق ورزیدن را به مردم بیاموزید، تصریح كرد: هنر جلوه اسماء الهی است كه در آن علم، حكمت، خلاقیت، عشق و رأفت موج می‌زند.
رییس جمهور اظهار داشت: خدایی شدن به معنای عشق ورزیدن به دیگران است، چرا كه وقتی عشق و محبت باشد رقابت، كینه‌ورزی و بدخواهی وجود نخواهد دشت.

احمدی‌نژاد هنر را متعلق به انسان‌های پاك و متعالی دانست و با اشاره به فعالیت‌های خوبی كه در عرصه فرهنگ و هنر كشور انجام شده است، گفت: هنر دولت هم پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنرمندان كشور است و در این راستا از هیچ اقدامی كوتاهی نخواهد كرد.

در این مراسم پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از هنرمندان كشور كه در عرصه‌های مختلف هنری از جمله ادبیات، شعر، نویسندگی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نقاشی، سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌كنند در سخنانی مسائل و مشكلات جامعه هنری كشور را با احمدی‌نژاد در میان گذاشتند.
رشد و توسعه هنرهای تجسمی، رفع موانع مادی و معنوی در بخش موسیقی، اهتمام به بازنگری در حوزه سینما و تئاتر، توجه ویژه به مفاخر شعر و ادب ایران و معرفی آن‌ها به نسل جدید، افزایش بودجه معاونت سینمایی وزارت ارشاد و عملیاتی شدن هرچه زودتر مصوبات شورای عالی سینما، امنیت شغلی و احترام برای آنان و پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای به هنر توسط مسئولان از جمله موضوعاتی بود كه برخی از هنرمندان به آن اشاره كردند.

در پایان این مراسم هنرمندان كشور روزه خود را با رییس جمهور افطار كردند.

در این مراسم علاوه بر «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «جواد شمقدری» معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، «حمید شاه‌‌آبادی» معاون امور هنری وزارت ارشاد،‌ «حجت‌الاسلام حمید محمدی» قائم مقام قرآنی وزیر ارشاد، هنرمندان و مدیرانی چون احمد اسفندیاری، جمال شورجه، فرج‌الله سلحشور، هوشنگ توكلی، جعفر دهقان، مسعود ده‌نمكی، علیرضا كریمی‌صارمی، جهانگیر الماسی، محمد گلریز، محمد شالویی، رضا برجی،‌ سیداحمد میرعلایی، حسین مسافر‌آستانه، محمدعلی رامین، جهانبخش سلطانی، اكبر حر، سعید اسدی،‌ حسین محب‌اهری و . . . حضور داشتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
1
چه همه هنرمند؟
نظرات بینندگان