arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

واشنگتن پست: ترامپ قهرمانی جعلی و یک منحرف واقعی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه واشنگتن‌پست همزمان با فرا رسیدن سالگرد روز استقلال آمریکا با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور این کشور، از وی به عنوان «قهرمان جعلی» یاد کرد.

به گزارش انتخاب، روزنامه واشنگتن پست در گزارش تحلیلی درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان یک قهرمان جعلی یاد کرد و نوشت: رئیس جمهور ترامپ نه هنجارهای اصلی دموکراسی را درک می‌کند و نه به آن احترام می‌گذارد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به سالروز صدور اعلامیه استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه سال ۱۷۷۶) نوشت: امضاکنندگان اعلامیه استقلال، بویی از مردانگی نبرده بودند. توماس جفرسون و دوستان جنوبی‌اش، افراد دورویی بودند که در این بیانیه تاکید کردند «همه انسان‌ها برابر خلق شده‌اند» در حالیکه خود آن‌ها مردان، زنان و کودکانی را به عنوان برده تحت مالکیت داشتند.

«جان آدامز» فردی تند مزاج بود و بعد‌ها به عنوان رئیس جمهور، قانون فتنه و آشوب را که اظهارات مخالف دولت را سرکوب می‌کرد، امضا کرد.

جان هنکاک (رئیس دومین دوره کنگره آمریکا) از دیگر امضاکنندگان اعلامیه استقلال آمریکا نیز متهم بود که ثروت خود را از راه قاچاق به دست آورده بود.

«بنجامین فرانکلین» (یکی از پدران بنیانگذار آمریکا) را می‌توان به عنوان یک پیرمرد کثیف توصیف کرد. با این وجود، آن‌ها مجموعه‌ای از اصول و قوانین را وضع کردند که معایب آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

نویسنده در ادامه مطلب خود نوشت: در این لحظه عجیب و غریب در تاریخ ما، بد نیست به یاد داشته باشیم که ایده‌ها و نهادهای باتجربه و باتدبیر آمریکایی بسیار قوی‌تر و پایدار‌تر از خصوصیات و ویژگی‌های رهبران ما هستند. من این لحظه را به دلایل آشکار، عجیب و غریب می‌دانم. همانطور که «توماس پین» در دسامبر ۱۷۷۶ (آذرماه ۱۱۵۵) نوشت: «این‌ها دورانی هستند که روح مردان را آزمایش می‌کنند.»

واشنگتن پست در ادامه گزارش تحلیلی خود، به شخصیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و نوشت: ما رئیس جمهوری داریم که هنجارهای اصلی دموکراسی آمریکا را نه درک می‌کند و نه به آن‌ها احترام می‌گذارد. اشتباه نکنید، دونالد ترامپ یک منحرف واقعی است. در تاریخ آمریکا، هیچ فردی مثل او وجود ندارد، ما برای چه چیزی باید از او سپاسگزار باشیم. بی‌تجربه بودن ترامپ منحصر به فرد است؛ او تنها رئیس جمهوری است که هرگز در دولت یا ارتش خدمت نکرده است. این ضعف به وضوح ناشی از نادیده گرفتن سیاست و عمل، نبود حس کنجکاوی، ناتوانی در تمرکز و تزلزل فوق‌العاده او است. او از پذیرش کمبودهای خود امتناع می‌کند.

در این مطلب از جورج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) به عنوان یک قهرمان واقعی و از دونالد ترامپ به عنوان یک قهرمان جعلی یاد شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ یک قهرمان جعلی است. او در کنار حامیان خود وعده‌هایی می‌دهد که نمی‌داند چگونه آن‌ها را عملی و اداره کند. او مانند بسیاری از مردان قدرتمند گذشته، تلاش می‌کند با مبارزه‌هایی که در پیش می‌گیرد خود را از نظر سیاسی معرفی کرد. ترامپ گروه‌هایی مانند نخبگان نا‌شناس، مجریان شبکه‌های تلویزیونی، مسلمانان، مکزیکی‌ها و افراد و گروه‌هایی را که وچود خارجی ندارند به عنوان دشمن خیالی و کسانی که در حال به راه انداختن جنگ تخیلی با کریسمس هستند، معرفی کرد؛ زیرا اقتدارگرا‌ها همیشه نیاز به دشمن دارند.

در انتهای این گزارش تحلیلی آمده است: بنیانگذاران که به اشتباهات خود پی برده بودند، در ‌‌نهایت یک نظام برای مهار یک رئیس جمهور سرکش طراحی کردند. آن‌ها دوره انتخابی ریاست جمهوری را به چهار سال محدود کردند و به شعبات قضائی و قانونی قدرت کنترل و توازن قدرت دادند و طرح استیضاح را به عنوان یک راه حل نهایی طراحی کردند. ریاست جمهوری ترامپ، همه ما را مجبور می‌کند که به وظایف قانون اساسیمان توجه داشته باشیم.
نظرات بینندگان