arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

پوتین: تحریم‌ها یک شکل پنهانی از سیاست‌های حمایتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه در آستانه اجلاس رهبران گروه ۲۰ در آلمان بار دیگر تحریم‌های اعمال شده غرب علیه مسکو را به باد انتقاد گرفته است.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در آستانه نشست رهبران گروه 20 در آلمان تاکید کرد: روسیه از تجارت آزاد مبتنی بر قانون برای رونق رشد جهانی حمایت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تحریم های اعمال شده علیه مسکو یک شکل پنهانی از سیاست های حمایت گرایانه است.

بر اساس این گزارش پوتین در مقاله ای که در روزنامه هندلزبلات آلمان منتشر شده، افزود: من متقاعد شده ام که تنها روابط آزاد تجاری بر اساس معیارها و استانداردهای یکپارچه و متحد می تواند موجب تحریک رشد اقتصاد جهانی شود و از توسعه روابط بین دولت ها حمایت کند.

پوتین ادامه داد: سیاست های حمایتی گسترش یافته و به یک نرم رفتاری تبدیل شده است. اعمال تحریم ها یکجانبه با انگیزه های سیاسی علیه سرمایه گذاری، تجارت و انتقال فناوری به یک شکل پنهانی از سیاست های حمایتی تبدیل شده است.

وی در پایان افزود: به اعتقاد ما ، چنین تحریم هایی نه تنها هیچ چشم انداز و افق روشنی ندارد بلکه در تناقض با اصول گروه 20 برای تعامل منافع همه کشورهای جهان است.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال 2014 میلادی موجب تغییر محاسبات کشورهای غربی شده است. کشورهای غربی اکنون روسیه را یک دشمن می دانند.

این بحران موجب شده است تا روابط روسیه و غرب به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد تنزل پیدا کند.آمریکا و اروپا طی سال های اخیر تحریم های اقتصادی و سیاسی زیادی را علیه روسیه اعمال کرده اند و روسیه نیز این اقدامات را تلافی کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان