علت سانحه هوایی ارومیه : خطاي انساني،ضعف سيستمي و شرايط جوي | سایت انتخاب
کد خبر: ۳۵۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

علت سانحه هوایی ارومیه : خطاي انساني،ضعف سيستمي و شرايط جوي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اين‌كه بسته حمايتي شركت هاي هواپيمايي در شرف بررسي بوده و هنوز به تصويب نرسيده است، اظهار كرد: زمان مورد نياز براي بررسي دليل سانحه بوئينگ 727 هما در اروميه را نمي‌توان تعيين كرد، اما به دنبال هماهنگي با مراكزي در دنيا هستيم تا بخش باقي مانده از تحقيقات را تكميل كنيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از ایسنا ، رضا نخجواني ـ معاون وزير راه و شهرسازي، در پاسخ پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه براي ارتقاي صنعت هوايي و افزايش سهم آن در جابه‌جايي بار و مسافر چه برنامه‌اي داريد؟ ‌اظهار كرد: وظيفه بخش حاكميتي صنعت برنامه‌ريزي كلان است و در مقام اجرا دستگاه‌هايي كه به امر تصدي‌گري مي‌پردارند برنامه‌هاي كلي را اجرا مي‌كنند.

وي افزود: آن چيزي كه در دستور كار صنعت قرار داده‌ايم، توسعه، كاهش متوسط عمر و بهينه كردن ناوگان و همچنين جايگزيني ناوگان مرغوب‌تر و بهتر به جاي ناوگاني كه داراي ضعف هستند است كه اين اقدامات با هدف ارتقا رضايتمندي مسافران و مردم صورت مي‌گيرد.

* * كار كارگروه‌هاي بررسي سوانح حدود چهار ماه گذشته به پايان رسيد

رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به اين سوال كه بررسي‌هاي كارشناسان بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري درباره سقوط بويينگ 727 هما پس از حدود هفت‌ماه به كجا رسيده است؟ گفت‌: كار كارگروه‌هاي بررسي سوانح حدود چهار ماه گذشته به پايان رسيد و جمع‌بندي كارگروه وجود دو تا سه احتمال اعم از خطاي انساني، ضعف سيستمي و يا شرايط جوي كه باعث يخ زدگي‌ است را نشان داد.

وي با اشاره به اين‌كه هر يك از اين احتمالات نياز به اثبات انجام آزمايش‌هاي دقيق دارد، اضافه كرد: در اين راستا به دنبال پيدا كردن مركزي در دنيا هستيم كه بتواند اين تحقيقات را انجام دهد، چرا كه نتيجه اين تحقيقات ما را به جمع‌بندي در مورد هر يك از احتمالات رهنمون مي‌كند.

معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين سوال كه آيا همكاري كارخانه سازنده هواپيما نياز است؟ گفت: صرفا كارخانه سازنده كفايت نمي‌كند؛ مراكز معتبري در دنيا هستند كه گواهي‌نامه‌هاي لازم را از كارخانه سازنده دارند بنابراين ما به دنبال هماهنگي با آن‌ مراكز هستيم تا بخش باقي مانده از تحقيقات را تكميل كنيم.

وي همچنين در پاسخ به اين‌كه چقدر زمان لازم است؟ تصريح كرد: زمان را نمي‌توانيم تعيين كنيم.

* * تقاضاي روز افزون براي صنعت هوايي

رييس سازمان هواپيمايي كشوري درباره چگونگي استقبال از سفرهاي هوايي پس از افزايش 14 درصدي نرخ بليت هواپيما، اظهاركرد: اگر ماه رمضان مورد نظر باشد همه ساله به دليل كاهش تمايل مسافران به سفر با كاهش تقاضا روبرو هستيم، اما به صورت كلي با كاهش تقاضا مواجه نبوديم و تقاضا براي صنعت هوايي روز افزون است.

* * شرط ادامه فعاليت شركت‌هاي هواپيمايي تامين رضايت مردم است

معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايرلاين‌ها پس از افزايش نرخ بليت الزامي به ارتقا خدمات داشته‌اند؟ گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ سوخت هواپيما كه از صد به 400 تومان، نرخ بليت هواپيما به منظور جبران اين هزينه افزايش يافت، اما انتظار ما از شركت‌هاي هواپيمايي همواره اين است كه نسبت به ارتقا كيفيت خدمات خود عنايت بيشتري داشته باشند.

نخجواني با اشاره به اين‌كه تا جايي كه اطلاع داريم شركت‌ها برنامه‌اي براي ارتقا خدمات دارند كه بايد از خودشان پرسيده شود، خاطرنشان كرد: شرط ادامه فعاليت شركت‌هاي هواپيمايي تامين رضايت مردم است. در حال حاضر هم شركت‌هاي هواپيمايي در برخورد با مردم نواقصي دارند كه سعي داريم با تذكر و ارشاد آن‌ها را هدايت كنيم و اگر كار به جايي برسد كه شركتي تمكين نكند با ابزارهايي كه در اختيار داريم با آن‌ها برخورد مي‌كنيم.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اين كه رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي با دو رويكرد صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: قسمتي از مسافران علاقه‌مند هستند خدمات با كيفيت بالاتر دريافت كرده به ازاي آن هزينه بيشتر نيز بپردازند.

وي ادامه داد: نرخ‌گذاري كه اكنون انجام مي‌شود براساس برخي حداقل‌ها است و برخي شركت‌هايي هواپيمايي اين حداقل‌ها را رعايت نمي‌كنند. در اين راستا روشي كه به ذهن ما رسيده اين است كه رتبه‌بندي كنيم و هر دو ماه يكبار يا پايان هر فصل رتبه‌ها را اعلام كنيم آنگاه بازار، مردم و مصرف‌كننده‌ها هستند كه شركت مورد علاقه خود را با توجه به رتبه انتخاب مي‌كنند و به نظر مي‌رسد اين ضمانت اجرايي مناسبي براي حمايت از حفظ كيفيت ارائه خدمات باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه آيا امكان دارد با توجه به اين‌كه ايرلاين‌ها خواهان افزايش حداقل 30 درصدي نرخ بليت هواپيما بودند، دور جديد افزايش قيمت را داشته باشيم؟ اظهار كرد:‌ افزايش قيمت‌ها تابعي از قيمت تمام شده و هزينه‌اي است كه شركت‌هاي هواپيمايي با آن مواجه هستند، سياست‌هاي اقتصادي كشور كه مسوولان مربوطه در ستاد تنظيم بازار، ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها و ستاد حمل و نقل سوخت اتخاذ مي‌كنند و توسط مقامات مسوول اطلاع رساني مي‌شود اين مسئله را تعيين مي‌كند.

وي درباره پرداخت بدهي شركت‌هاي هواپيمايي به صورت نقدي تصريح كرد: هر شركت هواپيمايي كه نتواند تعهدات مالي خودش را عمل كند، به طور طبيعي فروشنده سوخت مي‌تواند فروش اعتباري را قطع كند و به صورت نقدي سوخت ارائه كند.

نخجواني در پايان گفت: بسته حمايتي براي سوخت شركت‌هاي هواپيمايي در شرف بررسي است و به تصويب نرسيده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
یک دلیل دیگه اش هم نزدیک بودن زمین به هواپیما و برخورد زمین به هواپیما !!!!!!
نظرات بینندگان