arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

روسیه: انتقال کارگاه‌های سلاح شیمیایی داعش به دیرالزور/ آمریکا آگاه است اما کاری نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه فاش کرد که گروه تروریستی داعش در حال انتقال کارگاههای تولید سلاح‌های شیمیایی خود از شهر رقه به شهر دیرالزور سوریه است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: گروه تروریستی داعش کارگاهها و تجهیزات ساخت مهمات از جمله گلوله های حاوی مواد شیمیایی را از رقه به مناطق تحت کنترل خود در دیرالزور منتقل می کند.

وی تصریح کرد: تروریست ها در سوریه درحال به راه انداختن اقدامات نمایشی تحریک آمیز با استفاده از مواد شیمیایی سمی برای توجیه کردن حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: با توجه به اظهارات مکرر مسئولان ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا مبنی بر محاصره کامل شهر رقه سوریه، این برداشت بوجود می آید که انتقال فناوریهایی با این سطح (انتقال کارگاههای ساخت مهمات از جمله گلوله های حاوی مواد شیمیایی از رقه به دیرالزور) جلوی چشمان نیروهای ائتلاف بیانگر حداقل تمایل نداشتن آنها برای دیدن واقعیت ها و حداکثر همدستی آنها با عناصر مسلح است.

زاخارووا همچنین بر موضع کشورش درخصوص لزوم تحقیقات فراگیر درباره حادثه منطقه خان شیخون و نیز "اقدامات تحریک آمیز شیمیایی" در سوریه تاکید کرد.

زاخارووا درخصوص مذاکرات سوریه گفت: مسکو از روند مذاکرات در آستانه خرسند است. این روند علاوه بر بهبود وضعیت میدانی و پایداری آتش بس و ایجاد شرایط ضروری برای حل و فصل اوضاع انسانی و بازگشت آوارگان؛ به پیشبرد رایزنی های سوریه در ژنو زیر نظر سازمان ملل نیز کمک می کند.

وی افزود: مسکو امیدوار است که همه نیروهای سالم در جناح معارضان که نه به طور زبانی بلکه با عمل برای پایه ریزی صلح و نظم در سوریه تلاش می کنند؛ به طور سازنده در مذاکرات با تیم دولت سوریه مشارکت کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان