arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

"فضاي كاملاً تمجيد، تحسين و غلو زياد به نفع جاسبي در محلس"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يكي از نمايندگان مجلس كه در ديدار جاسبي با نمايندگان مجلس حضور داشت، گفت: در اين ديدار متأسفانه يك فضاي كاملاً تمجيد، تحسين و غلو زياد به نفع جاسبي حكم‌فرما بود كه جاسبي ناگزير شد ميان سخنان نمايندگان ورود پيدا كند و اعلام كرد "خواهش مي‌كنم ديگر بيش از اين مرا شرمنده نكنيد ".
به گزارش انتخاب، نورالله حيدري دستنايي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما هم در ضيافت افطاري آقاي جاسبي كه براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ترتيب داده بود، دعوت بوديد؟ گفت: متأسفانه بله. متأسفانه اكثريت نمايندگان مجلس در اين مراسم افطاري حضور داشتند اما من به چند دليل در اين ضيافت افطاري شركت كردم.

وي افزود: جاسبي با عباراتي بديهي و روشن، انتقالي دانشجويان و اساتيد را كه واقعاً نياز به مكاتبه ندارد و به سادگي انجام مي‌پذيرد را مشروط به نامه نمايندگان مجلس كرده و اين امر در كل كشور بازتاب‌هايي داشته مبني بر اينكه جاسبي تنها از نمايندگان مجلس تبعيت مي‌كند و حرف آنان را گوش مي‌كند. در صورتي كه واقع مطلب اين چنين نيست. جاسبي با اين اقدام قصد دارد نمايندگان مجلس را به خود وابسته كند. علت حضور نمايندگان مجلس در اين‌گونه مجالس، عمدتاً اين مطلب است كه به دنبال كسب رأي هستند.

* برخي از نمايندگان به دنبال امكاناتي از قبيل مدرك و امتيازات خاص براي حوزه انتخابيه هستند

اين نماينده مجلس در ادامه تصريح كرد: علت ديگر حضور نمايندگان در اين‌گونه مجالس اين است كه متأسفانه ميان نمايندگان مجلس افرادي هستند كه امكاناتي از قبيل مدرك، امتيازات خاص حوزه انتخابيه و ارتقا دانشگاه‌هاي مورد نظر را دريافت مي‌كنند لذا احساس وابستگي به جاسبي دارند و اين 2 عامل است كه همكاران ما را به سمت دانشگاه آزاد مي‌كشاند.

نماينده مردم اردل و فارسان در مجلس تأكيد كرد: معدود نمايندگان مجلس هم هستند كه در برخي از برنامه‌ها حضور پيدا مي‌‌كنند تا از نزديك مشاهده كنند در اين‌گونه مجالس چه مي‌گذرد تا اگر خواستند قضاوت و يا اظهارنظري كنند با واقعيت انطباق داشته باشند و خداي نكرده موارد خلاف واقعي اعلام نكنند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت:‌ بنده در طول 3 سالي كه جاسبي نمايندگان مجلس را به ضيافت افطار دعوت مي‌كند دومين بار است كه شركت مي‌كنم. سال اول به جهت اينكه اين جريان را نمي‌شناختم در آن مجلس حضور پيدا كردم. بار دوم با توجه به اينكه اين جريان را نشناخته بودم حضور پيدا نكردم اما امسال از جهاتي در اين مجلس حاضر شدم.

وي افزود: بنده به اتفاق برخي از نمايندگان كه مردد بودند در اين مجلس شركت كنند يا خير، تصميم گرفتيم حضور پيدا كنيم تا حال و هواي جلسه را بررسي كنيم و ببينيم همكاران ما در اين جلسه چه مي‌گويند.

حيدري در ادامه گفت: تمايل بود كه در اين جلسه تمامي نمايندگان صحبت كنند اما وقت نشد. البته برخي از نمايندگان مجلس نيز قصد صحبت كردن نداشتند.

* نمايندگان آن‌قدر از جاسبي تمجيد كردند كه جاسبي گفت "خواهش مي‌كنم ديگر بيش از اين مرا شرمنده نكنيد "

اين نماينده مجلس تأكيد كرد: در اين مجلس متأسفانه يك فضاي كاملاً تمجيد، تحسين، غلو زياد به نفع جاسبي حكم‌فرما بود و به قدري فضاي مجلس مملو از تملق و چاپلوسي شد كه جاسبي ناگزير شد ميان سخنان نمايندگان ورود پيدا كند و اعلام كرد "خواهش مي‌كنم ديگر بيش از اين مرا شرمنده نكنيد و از ساير نمايندگان نيز تقاضا دارم كه ديگر در اين باب سخني نگويند ".

نماينده مردم اردل و فارسان خاطرنشان كرد: به همراه جمعي از نمايندگان مجلس تصميم داشتيم وارد فضاي انتقادي شويم و از جاسبي و دانشگاه آزاد انتقاد كنيم كه وقت نشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه از اعضاي هيئت رئيسه مجلس چه كساني در اين جلسه حضور داشتند، گفت: بنده آقايان كوهكن و سبحاني‌نيا را مشاهده كردم. سبحاني‌نيا پيش از حضور بنده در اين جلسه سخنراني كرده بود و به تمجيد از جاسبي پرداخته بود. احمد ناطق‌نوري نيز بسيار بد صحبت كرد و به تملق، غلو و چاپلوسي به نفع جاسبي پرداخت.

حيدري در پاسخ به اين سؤال كه آقاي جاسبي در اين جلسه به نمايندگان مجلس چه هديه‌اي داد، گفت‌: يك جلد قرآن‌كريم.

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال كه چطور به اين مجلس دعوت شديد، گفت: طي دعوت‌نامه‌اي كتبي به اين جلسه دعوت شديم.
نظرات بینندگان