arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

اشاره ضمنی سیسی به ارتباط حمله اخیر در سیناء با تحریم‌ها علیه قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری مصر به صورت ضمنی به ارتباط میان حمله تروریستی در رفح با تحریم‌های اعمال شده توسط برخی کشوهای عربی از جمله مصر علیه قطر اشاره کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از  روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در اولین سخنان خود پس از حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، به خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی تسلیت گفت و دستور مراقبت‌های کامل از آسیب دیدگان را داد.

وی تاکید کرد، قدرت‌های تندرو تلاش می‌کنند تا به ثبات مصر و امنیت آن لطمه وارد کنند؛ به ویژه در آن مرحله‌ای که مصر تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم در زمینه‌های مختلف و پیشبرد روند توسعه کشور بیشتر کرده است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که این سخنان سیسی در اشاره به تحولات پیرامون تصمیم عربستان، بحرین، امارات و مصر جهت تحریم قطر مطرح شده است.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که باید در رویارویی با آن طرح‌های جنایتکارانه بیشترین سطح احتیاط را در پیش گرفت.

سیسی بر لزوم بیداری و آماده باش جهت دفاع از مصری‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در مصر اعلام کردند که در حمله جدید به خودروی زرهی نیروهای پلیس مصر در محله الصفا در شهر العریش در سینای شمالی، دو سرباز مصری کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی خاطرنشان کردند که این خودروی زرهی از میان خودروهای مستقر برای حفاظت از عبادت‌گاه‌ها و تاسیسات در این شهر بود که با بمبی که در مسیر آن کار گذاشته شده بود، هدف قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان