arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۶۰
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

قیمت خودرو 30 درصد افزایش می یابد

خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت آینده بازار خودرو یادآور شد : « خودروسازان در مقابل تورم و دیگر هزینه‌های جاری توان تحمل گذشته را ندارند و در آینده نزدیک قیمت محصولات خویش را تا 30 درصد افزایش می‌دهند. »

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.irبه نقل از خبر ، کاظم محمدی نیکخواه درخصوص چگونگی افزایش 30 درصدی قیمت خودرو پیش بینی کرد: « با توجه به اینکه قیمت خودرو به یکباره نمی‌تواند 30 درصد گران شود این امر به تدریج و ماهانه رخ می‌دهد. بنابراین تا پایان این ماه قیمت ها ثابت است و از ماه آینده افزایش قیمت خودرو به طور پلکانی آغاز می شود. »

وی در خصوص عواملی که موجب می شوند تا قیمت خودرو های داخلی از ماه آینده به صورت پلکانی افزایش یابد، افزود: « حدود 20 شاخص است که بر قیمت تمام شده تولید یک خودرو اثرگذار است که مهمترین آنها در سال جاری  افزایش هزینه‌های بیمه و دستمزد کارکنان، هزینه انرژی، ارزبری قطعات، حمل ونقل، مالیات بر ارزش افزوده وتورم بیش از 16درصدی از جمله مهمترین آنهاست که بر محصولات شرکت‌های خودروسازی و هم قطعه‌سازی اثرگذار است.  البته این افزایش قیمت می‌بایست پیش از این به اجرا در می‌آمد اما به دلیل مقاومت وزارت خانه، قیمت‌ها ثابت باقی ماند تا این‌که شرکت‌های خودروسازی به تازگی از وضعیت سودآوری خود ابراز نگرانی کردند و صدایشان درآمد  . »

نیکخواه با اشاره به اینکه ایران خودرو قیمت ماهیانه خود را در سراسر کشور از طریق تراکت های پرتیراژ در بین مشتریان توزیع می‌کند،  گفت: « خوشبختانه این مکانیزم موجب می شود که قیمت خودرو در بازار آزاد بی دلیل گران نشود و قیمت های بازار خودرو نیز در راستای قیمت اعلامی مشخص می شود. در واقع به نوعی مشتریان را از قیمت های واقعی آگاه می‌کند. »

این فعال بازار خودرو خودرو 206 را به عنوان یکی از خودرو های شاخص بازار خودرو اعلام کرد وگفت : « در گذشته خودرو پیکان شاخص قیمت خودرو های بازار بود و اما اکنون این پژو 206 است که خودرو شاخص بازار به شمار می رود. »

گفتنی است با افزایش قیمتی که ایران خودرو در کارخانه برای این خودرو در نظر گرفت مدل تیپ 2 پژو 206 با اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به قیمت کارخانه، 15 میلیون و 700 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
39
اقا دولت تعرفه جهانی در رابطه با واردات خودرو و احقاق حق مصرف کننده در نظر بگیرید و فیمتهای این اتولهای وطنی را هم ازاد کند.
جائی که رقابت وجود نداشته باشد و رانت بیداد کند باید این اقتصاد درب و داغون هم داشته باشد .
چاره کار فقط مدیریت صحیح است و گر نه دور تسلسل این تورم تا ابد ادامه خواهد داشت
محمود
|
GERMANY
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
38
صادراتشون که با نصف قیمت ایران انجام میشه پس ضرر نیست؟ نکنه نوعی کمک بشر دوستانه است به عراق و سوریه و ونزوئلا؟ ضمنا اگر تعرفه واردات را آزاد یا حداقل متعادل میکردند معلوم میشد که خودروسازهای داخلی چه بلایی به سر بازار انحصاری داخل آورده اند. بهتر است کیفیت خودرو را هم مثال بزنید که چند درصد مشابه خودروهای روز خارجی است؟ مصرف بنزین آنها چقدر مشابه خارجی است؟ خدمات پس از فروش و...؟ البته با این رانتها حق دارند گران هم بکنند . اصلا چرا 30%؟ کم نیست؟ 70-80 درصد هم گران کنید اتفاق خاصی نمی افتد. چون کسی رقیب نیست که ارزانتر از شما 206 بدهد دست مردم. یه مدت نمی تونند بخرند اما کم کم عادت میکنند. مگه نه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
16
یه نکته ای واسه من سؤاله از دوستان اگه کسی جوابش رو میدونه بگه تا منم بدونم. اونم اینکه: اگر به فاکتورهای فروش خودرو که ایران خودرو یا سایپا صادر میکنه دقت کنید هزینه مالیات و عوارض 2 بار حساب میشه. دلیلش چیه؟چرا باید واسه یک ماشین 2 بار پول عوارض و مالیات بدیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
هنوز هیچ کسی پیدا نشده این سؤال منو جواب بده؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
22
سئوال این است که آیا باید مصرف کننده هزینه های ناشی از فساد اداری در این شرکتها را بپردازد ؟؟؟
آیا پاداشهای چند ده میلیونی مدیران ... این شرکت باید از جیب مردم پرداخت شود؟؟
بهتر نیست در شرکتها... اساسا بسته شود؟
پاسخ ها
محمد
| GERMANY |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
فعلا که بر خر مراد سوارند ...
20
|
CANADA
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
15
واقعا توي تمام شركت هاي خودرو سازي دنيا براي جذب مشتري حتي 10 دلار كمتر از اون يكي شركته ميدن تا مشتري جذب كنن بعد خودروسازاي داخلي با اون ماشين هاي ... كه توليد ميكنن و به قول دوستان فساد بسيار زياد مالي كه دارن خريدار بدبخت بايد جور اين مسائل را بكشد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
7
واقعا باید خجالت بکشند
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
6
سلام
تا اونجایی که به خاطر دارم یکی از شعار های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد کتهش سالانه 10 درصد از تعرفه واردات خوردرو بود که این کمک میکرد تا خودروسازهای داخلی حرکتی کرده و هم کیفیت و هم قیمت محصولات رقابتی به بازار اراوه کنند، اما به جز سال اول که تعرفه 90 درصد شد تا شرکت هایی با رانت بالا بتوانند طبقه ایی خاص و مرفه جامعه را به خود جذب کنند کاری دیگخ نکردند و همچنان 30 تا 40 درصد کشتگان جاده ایی به خاطر کیفیت پایین و عدم داشتن کیسه هوا و ترمز ای بی اس تلف میشوند.ترا بخدا به داد مردم برسید
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
7
خدا وكيلي صنعت نداشته رو هم نابود خواهيد كرد
با اين گندي كه به قيمت ماشينهاي بدرد نخورتون زدين
خدايا اين مردم دو سه ماهي اينها رو نخرن تا قيمتش از نصف هم كمتر بشه
جواب سوء مديريت اين ها رو هميشه بايد مردم بدن
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
9
خلائق هرچه لایق
ميرزا قلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
8
البته اين را هم بفرماييد كه در راستاي گراني مزبور از كيفيت نداشته خودروهاي داخلي نيز %35 كاسته خواهد شد.
بادخزان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
5
اگه فقط چندماه كسي خودروي صفر نخره اينامجبور ميشن يه فكري به حال اين ارابه هاي مرگ بكنن.تموم شد رفت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
یکی از اهداف اصلی سازمان تجارت جهانی و شرط اصلی عضویت در آن حذف سوبسید ها از صنایع و حذف تعرفه های گمرکی از واردات است . بدینوسیله تنها کارخانجات با شرایط مدیریتی و رقابتی ایده آل در سراسر جهان می توانند در عرصه فروش جهانی فعال بوده و دیگران حذف می شوند و این در ادامه روند جهانی شدن ناگزیر است البته تنها مختص خودرو هم نیست و تمام اجناس و تولیدات را در بر می گیرد. بعنوان مثال هم اکنون اکثر سازندگان شیر آلات ساختمانی معروف هم تولیدات خود را با نام و قالب خود در چین تولید می کنند و این غیر قابل اجتناب است هم برای ایران و صنایعش و هم برای سایر کشورهای جهان. اینست روند جهانی شدن و یا عضویت در سازمان تجارت جهانی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
0
به این میگن شیر تو شیر آخه نه اینکه خودروهایی مطابق استاندارد جهانی تحویل مردم میدن وپشت مرزهای کشور خریداران خارجی برای پراید 132 و سمند درپیت که حتی طراحیش مال خارجیها بود صف بستن باید 30 درصد افزایش قیمت بخاطر بی کفایتی و بی استعدادی مدیران و پرسنل فنی داشته باشن . البته اگه من جای شما بودم 70 درصد افزایش قیمت داشتم کی به کیه اووووو
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
6
1
انشا ا... مجلس محترم بخاطر مردم با شجاعت کامل و غیورانه برای همیشه این مسئله را حل خواهد نمود و رانت را از این صنعت حذف خواهدکرد.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
1
2
من با کلی بدبختی خودرو فرسوده ام رو اسقاط کدم بعد از ماهها بدبختی و بی ماشینی و پیدا کردن ضامن داره بالاخره تموم میشه.حالا به مشکل خوردم مجبورم بفروشم بعد این همه دوندگی ماشنی که نمایندگی به من فروخته 8.400 تو بازار ازم 8.100 هم نمی خرن.تازه 150 هم خرج محضرشه.یعنی 450 ضرر.تازه به نسبت موقعی که من ماشین فرسوده ام رو تحویل اقایون دادم 200 تومن هم قیمت ماشین بالا رفته یعنی 650 ضرر.کی جواب ضرر منو میده؟
حسین
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
3
اگر من بودم در تمام این بنگاه های تیغ زنی رو تخته میکردم و تمام تاکسی های ایران رو از دم تویوتا کمری میکردم. ماشین آلمانی و آمریکایی مینداختم زیر پای مردم حال زندگی رو ببرن. نخواستیم صنایع خودرو سازی داخلی رو که فقط هوا رو آلوده میکنن.
امیر احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
8
مبارزه با گرونفروشی هم باید از بقالی ها شروع بشه دیگه؟؟؟

اینام شورشو درآوردن.گاری میدن دست مردم با کمترین امنیت جانی،تازه 30درصدم می خوان گرونش کنند.
بچه شمرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
1
همش 30درصد؟؟؟؟؟؟
با پول یارانم میتونم هر ماشینی که دلم میخواد بخرم 30 درصد چیزی نیست در برابر پول یارانه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
4
اصلا شما که به قول خودتون دارید ضرر میکنید تولید نکنید
چرا تاوانشو مردم بدن نمیتونی تولید نکن
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
0
2
قيمت سمند در افغانستان 4 ميليون در عراق 6 ميليون ....!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
0
زماني كه ميخواستند تندر 90 را به بازار معرفي كنند. اعلام كردند قيمت جهاني اين خودرو شش ونيم ميليون تومان مي باشدوما ميخواهيم با بومي كردن وساخت برخي قطعات اين خودرو در داخل قيمت تمام شده را پاييم بياوريم ولي با توجه به سيستم رانت خواري عظيمي كه در ايران حاكم است قيمت فعلي ان دو ونيم برابر جهاني شده است ,ولازمه عرض نمايم كه ايران تنها كشور در جهان هستش كه خودرور با چند برابر قيمت جهاني به مردم فروخته ميشه به عنوان مثال كاميون هوو كه قيمت جهاني ان 33 ميليون تومان هست ولي به مردم بيچاره بيش از 3 برابر قيمت وآان هم با وام بانكي داده شده و.... وجاي تبريك به غارتگران بيت المال را داريم كه چنان مديريتي را سامان دهي كردند واقعا بي نظيره
مونیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
حرف همه درسته اما خود ما مردم هم کم مقصر نیستیم وقتی خوردویی مثل سورنتو یا سانتافه که خدایی هیچکدومشون 62 و 61 میلیون تومن نمی ارزه مردم میرن غیر شرکتی می خرن تا 79 و 70تومن خوب همین میشه مردم ما همیشه از اون طرف می افتن یه چیزی که کم می شه یا گرون می شه همه هول می شن به آب و آتیش میزنن بخرن توی تمام کشورهای دنیا برای خرید خوردو کلی با احترام با آدم برخورد میکنن هرچی هم سفارش بدی انجام میدن تازه نصف قیمت پرداخت می کنی اینجا برای خرید خورد رنگ مثلا سفید باید کلی هم منت بکشی و پارتی پیدا کنی من در مورد خودرهای داخل هیج حرفی ندارم چون هیچکدام مفت نمی ارزه همین پراید تو افریقا می دن 3 میلیون اما اینجا ماشالا تا 8 هم میکنن تو پاچه مردم در صورتی که 500 تومن هم نمی ارزه
نظرات بینندگان