arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰
با جذب بی دین و بی حجاب در انتخابات ریاست جمهوری موفق نخواهید شد؛

آیت الله جنتی: مصدق مغرور قدرت شد،مردم نیز از او بریدند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله تبعیض در انگلیس افزود: چرا یک سیاه پوست را به جرم سیاه پوست بودن می کشند و چرا عده ای باید اینقدر داشته باشند که نتوانند آن را بشمارند و عده ای از فقر نتوانند شب بخوابند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت: موج اعتراضاتی که آغاز شده است تا نابودی جباران تاریخ در غرب و آمریکا ادامه خواهد داشت.

به گزارش انتخاب، آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اعتراضات مردمی در آمریکا و انگلیس افزود: شورش های انگلیس در تاریخ این کشور بی سابقه است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله تبعیض در انگلیس افزود: چرا یک سیاه پوست را به جرم سیاه پوست بودن می کشند و چرا عده ای باید اینقدر داشته باشند که نتوانند آن را بشمارند و عده ای از فقر نتوانند شب بخوابند؟

آیت الله جنتی گفت: اینها عقده های گره خورده و زخم های در حال بازشدن است که بازگشتی ندارد.

وی افزود: در اسرائیل به گونه ای اوضاع را کنترل کرده و مردم را راضی کرده بودند که سال ها کسی دم نمی زد و دورهم جمع نمی شدند اما هم اکنون در اسرائیل بر ضد این رژیم شعار می دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: این حرکت ها در واقع حرکت بر ضد ظلم و زور و نوعی عدالتخواهی است که مردم اعلام می کنند امام عادل و عدالت می خواهیم که عدالت مطلق همان عدالتی است که امام عصر بوجود می آورد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم به برخی مسایل داخلی اشاره کرد و افزود: آیا قدرت این قدر ارزش دارد که انسان همه چیز را فدای قدرت کند؟

وی اضافه کرد: عده ای هم اکنون در فکر هستند که به هر قیمتی از جمله با پول و روابط بی حساب و کتاب، جذب بی دین و بی حجاب و بی بند و بار برای انتخابات ریاست جمهوری رای جمع کنند اما موفق نخواهند شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به قحطی در سومالی و مشکلات مردم این کشور افزود: این کشور12میلیون نفر جمعیت دارد و دو میلیون کودک در خطر تلف شدن هستند علاوه بر این وبا و بیماری های دیگر و کمبود دارو نیز مردم را تهدید می کند.

امام جمعه موقت تهران از کشورهای اسلامی خواست که به این موضوع بی تفاوت نباشند و به یاری مردم سومالی بشتابند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: مسئله روز قدس بسیاری از خیزش های اسلامی را هدایت و الگودهی کرده است.

آیت الله جنتی در آستانه روز جهانی قدس، این روز را از ابتکارات حضرت امام (ره) دانست و گفت: این روز علاوه بر این که پایه های قدرت نظام را تحکیم بخشید و باعث الگوبخشی به کشورهای اسلامی شد، دشمنان داخلی را نیز طرد کرد و به آنان فهماند که مردم با نظام ولایت فقیه و اسلام هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که خیزش و بیداری اسلامی در منطقه از انقلاب ایران سرچشمه گرفته است و مردم این کشورها روزهای جمعه تظاهرات می کنند؛ اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران و روز قدس نبود باید مردم این کشورها سال ها از فرعون ها لگد می خوردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روز قدس به دنیا پیام داد و باعث شد بسیاری از مردم دنیا به رژیم صهیونیستی اعتراض کنند گفت: البته این موضوع ضربتی نیست اما ادامه یافته است و مردم دنیا روحیه ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی پیدا کرده اند و هم اکنون این رژیم حیات ننگین خود را می گذراند.

آیت الله جنتی همچنین به تاثیرات گوناگون روز جهانی قدس اشاره و اضافه کرد: حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب تحکیم وحدت مسلمانان و دلگرمی مردم فلسطین می شود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: آزادگان سرافراز با تحمل شکنجه های جسمی و روحی به گونه ای استقامت کردند که بسیاری از ماموران بازداشتگاه های عراق را متعجب کرده بودند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حرکتی که در کردستان و برای ریشه کنی گروهک پژاک انجام شد از این حرکت قدردانی و اضافه کرد: این گروهک با ایجاد ناامنی، آرامش و امنیت مردم را سلب کرده بود که نیروهای نظامی و امنیتی با اقدامات خود و با تقدیم چند شهید امنیت را به منطقه برگرداندند.

آیت الله جنتی، به سالگرد کودتای ننگین28مرداد اشاره کرد و گفت: پس از این که آیت الله کاشانی، مصدق را به میدان آورد، وی مغرور قدرت خود شد و طرح جدایی دین از سیاست را طراحی کرد که مردم نیز از او بریدند و علاقه مردم به او کاسته شد و مقدمات کودتای ننگین28مرداد به وجود آمد و با بازگشت شاه، حکومتی جبار و دیکتاتور برای سال ها حاکم شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران بر رسیدگی به بیچارگان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

آیت الله احمد جنتی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) افزود: رمضان ، ماهی است که تقوا، جلوه های خاص خود را پیدا می کند و دلهای پاک هر چه بیشتر به امام المتقین نزدیک می شود.

وی گفت: ماه مبارک رمضان ،بهترین ایام سال و بهترین ایام تاریخ زندگی انسان و ماه نزول قران است که شرافت و کرامت این ماه عمدتا به اعتبار نزول قران است.

امام جمعه موقت تهران افزود: رمضان ، ماهی است که دلها پاک و حاجتها روا و نورانیت فرا گیر می شود.

ایت الله جنتی به رعایت برخی اصول در این ماه اشاره کرد و گفت:اولین توصیه من از زبان پیامبر ترک گناه است .

وی بر مراقبت از اعمال در این ماه تاکید کرد و افزود: خداوند اعمال ما را همیشه می بیند.

امام جمعه موقت تهران بر دوری از اسراف و غیبت هم تاکید کردو افزود: این دو گناه از گناهان کبیره است که کمتر مورد اجتناب واقع می شود.

وی به قرائت دعاهای باکیفیت در این ماه هم اشاره کرد و گفت: باید به مضامین دعا توجه کرد.

ایت الله جنتی افزود:دعاهایی که درباره این ماه و همچنین ماههای دیگر امده ، فصل هایی از امام شناسی ، قیامت شناسی ، قران شناسی و انسان شناسی است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید با زبانی با خدا صحبت کند که گناه نکرده باشد ، افزود: اگر گناهان همراه با توبه باشد، درهای رحمت خدا برای انسان باز می شود.

امام جمعه موقت تهران ، قربانی کردن ، رفع کدورت و خوش خلقی را از مقدمات لیالی قدر دانست .

ایت الله جنتی گفت: در دنیا کسانی هم به لقاء الله نائل می شوند که عمل صالح انجام داده باشند.

وی خطاب به کسانی که به علت عذری موجه روزه نمی گیرند گفت : به این افراد توصیه می کنم ، دعاهای پر ارزش را بخوانند و به آداب ماه مبارک رمضان توجه کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
8
زمان مرحوم مصدق دلسوزانی مثل الآن نبودند که او را به راه راست هدایت کنند !!
صمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
با جذب بی دین و بی حجاب در انتخابات ریاست جمهوری موفق نخواهید شد.
آيا اين حيله جديد شما براي كشاندن مردم پاي صندوقهاي راي است؟
نظرات بینندگان