arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

نحوه غیر فعال‌سازی پیامك‌های تبلیغاتی

یك مقام مسئول در شركت مخابرات ایران با تاكید براینكه تعداد پیامك‌های تبلیغاتی كه برای كاربران تلفن همراه ارسال می شود آنقدر نیست كه باعث شكایت مشتركان شود در مورد نحوه غیرفعال‌سازی پیامك‌های تبلیغاتی توضیحاتی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یك مقام مسئول در شركت مخابرات ایران با تاكید براینكه تعداد پیامك‌های تبلیغاتی كه برای كاربران تلفن همراه ارسال می شود آنقدر نیست كه باعث شكایت مشتركان شود در مورد نحوه غیرفعال‌سازی پیامك‌های تبلیغاتی توضیحاتی داد.

هر مشترك كمتر از دو پیامك در هفته دریافت می كند

داوود زارعیان در گفتگو با مهر تاكید كرد كه پیامكهای تبلیغاتی نمی تواند آنچنان كه گفته می شود شكایات مشتركان را در پی داشته باشد و گفت: میانگین ارسال پیامك انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترك كمتر از 2 پیامك در هفته است و این آمار نشان می دهد كه تعداد این پیامك‌ها آنقدر نیست كه باعث شكایت تعداد زیادی از مشتركان شود.
 
پیامك‌های تبلیغاتی پس از ساعت 12 شب ارسال نمی شود
 
مدیركل روابط عمومی شركت مخابرات ایران با بیان اینكه پیامك‌های تبلیغاتی پس از ساعت 12 شب ارسال نمی شود و امكان دریافت آن در ساعات نیمه شب بعید به نظر می رسد به مهر گفت: مگرآنكه موبایل مشترك مقصد خاموش بوده و یا خارج از محدوده سرویس دهی باشد كه پیامك در سیستم ذخیره شده و بعد از این زمان به مشترك می رسد.
 
میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامك انبوه اندك است
 
وی با بیان اینكه مشتركان می توانند با درخواست عدم دریافت پیامك تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام كنند تصریح كرد: باید توجه داشت در صورتیكه پیامك تبلیغاتی مشتركان غیرفعال و مسدود شود دیگر هیچگونه اخطار یا حتی پیام اطلاع رسانی و آموزشی نیز دریافت نخواهند كرد.
 
زارعیان با اشاره به اینكه مشتركان درخواست خود را به 09990 ارائه دهند و كسانی می توانند این درخواست را داشته باشند كه سیم كارت به نامشان باشد اضافه كرد: میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامك انبوه بسیاراندك است.
 
پیامكهایی كه برای مشتركان ارسال می شود ضروری است
 
این مقام مسئول در شركت مخابرات ایران در مورد نحوه اطلاع رسانی به مشتركان موبایل همراه  اول برای مسدود كردن این سرویس خاطرنشان كرد: هیچ اپراتوری خدمات دهی خود را محدود نمی كند و زمانی می توان این كار را انجام داد كه این سرویس دهی برای مشترك هزینه ای داشته باشد اما با وجودی كه پیامكهایی كه ارسال می شود برای مشترك هزینه ای دربرندارد و حتی ضروری بوده و آسیب رسان نیست به نظر نمی رسد نگرانی در پی داشته باشد.
 
محتوای پیامكهای انبوه در چارچوب و ضوابط خاصی ارسال می شود
 
مدیركل روابط عمومی شركت مخابرات ایران تاكید كرد كه محتوای پیامكهای انبوه ارسالی در چارچوب و ضوابط خاصی است كه طبق قرارداد با شركتهای پیمانكار اعلام شده و در غیر اینصورت با آنها برخورد صورت می گیرد.
 
وی با بیان اینكه برخی پیمانكاران فرعی ارسال پیامك نسبت به پیامكهای با محتوای غیرقانونی اقدام می كنند اضافه كرد: شركت ارتباطات سیار در چارچوب برخی قوانین فعالیت پیمانكاران را تعیین می كند به این معنی كه همانند قوانین حوزه مطبوعات برای پیامك های انبوه قوانینی جاری است.
 
قوانین جاری برای ارسال پیامكهای انبوه باید رعایت شود
 
زارعیان در مورد قوانین جاری بر پیامكهای تبلیغاتی و انبوه به مهر گفت: پیامكهای ارسالی نباید مغایر با قوانین كشور باشد، تشویش اذهان عمومی در پی نداشته باشد و روحیه مصرف گرایی را ترویج ندهد و نگرانی و استرس برای مشتركان به همراه نداشته و با مسائل شرعی در تناقض نباشد.
 
زارعیان در مورد ورود مخابرات به عرصه پیامكهای انبوه نیز گفت: تنها در مواردی خاص و برای برخی دستگاههای دولتی مخابرات نسبت به فروش شماره پیامك و سیستم های پیامك انبوه اقدام می كند و در غیر اینصورت این شركتهای فعال در این بخش هستند كه فعالیت می كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
4
اولا برای قطع پیامکهای تبلیغاتی باید از هفت خوان رستم گذشت و بهمین خاطر هم شاید متقاضیان قطع آن کم باشند در ثانی شما که میفرمائید این پیامکها ضررویست مشود بفرمائید برای جیب شما ضروری یا حوصله مردم !!! آقا جان حداقل شبی 10 تا 15 پیامک چرت و پرت و تبلیغاتی می آید ، انواع تبلیغات تورها و بانکها ، پذیره نویسی و غیره و غیره .... مثل اینکه فراموش شده این خطوط مبایل 560 هزار تومان برای ما آب خورده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
2
اگر راست می گوئید یک شماره اس ام اس برای غیر فعال شدن این پیامکها بدهید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
2
ارسال پیامک تبلیغاتی یک نوع سوء استفاده از مشترکین تلفن همراه است که توسط مخابرات انجام میشود
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
4
آقا چرا جواب صریح نمیدهید؟ این که نشد جواب که بگید تعدادشان آنقدر نیست که کسی شکایت داشته باشد! من به عنوان یک مشترک بیش از 2 پیامک در هفته دریافت کرده ام و بعضی وقتها که منتظر پیامک مهمی بوده ام و شارژ هم نداشته ام پیامکهای تبلیغاتی کاملا غیر مرتبط دریافت کرده ام. شما پولش را از پیمانکار گرفته اید و وقت و اعصاب مشترکان و سودآوری بیشتر خودتان را نتیجه گرفته اید. این وسط من چه گناهی کرده ام که باید برای سودآوری شرکت مخابرات که همه پول خدمات را از من گرفته، هدف تبلیغاتی شوم که شرکت شما با یک پیمانکار دیگر قرارداد بسته است؟ ضمنا 0990 هم پیگیری کرده ام حل نشده. هنوز پیام میدهید. چه کنم؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
0
در این 2 ماه تابستان فقط 47 پبامک از طرف آژانس های مسافرتی آمد، به جز پذیره نویسی بانک و لباس و کله پزی و کلاس زبان و....چه جوری میشود هفته ی 2تا؟
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
0
سایت مهترم انتخاب! من توهین نمیکنم که منتشر کنید!! اما شما چرا مطالب آلوده به دروغ آقای زارعیان منتشر میکنید. فقط 2 پیامک در هفته؟؟!! این آقایون مارو به سخره گرفتن. آقایون محترم به شعور ما توهین کردن با حرفاشون. خواهش میکنم سانسورشون کنید
نظرات بینندگان