arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

چگونه سهام ابومسلم و پرسپوليس را فروختند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد رستم زاده: در حالي که با کنار کشيدن موقتي صاحب سند دار ابومسلم از جنگ مالکيت در اين باشگاه ،گمان مي رفت وفايي يکه تازي کرده و ابومسلم را به تنهايي براي ليگ دسته اول آماده کند اما او اين کار را نکرد و در اقدامي تأمل برانگيز 49 درصد از سهام باشگاهي که هنوز مالکيتش به نام او محرز نشده را به شخصي به نام پهلوان واگذار کرد.
جالب اين که او نه تنها سهام باشگاه ابومسلم را ،که گفته مي شود بخشي از سهام باشگاه پرسپوليس را هم به اين شخص واگذار کرده است! در حالي که طبق رأي دادگاه، برند باشگاه پرسپوليس که وفايي مدعي ثبت آن به نام خودش بود چند روز پيش به باشگاه پرسپوليس و وزارت ورزش بازگردانده شد. اين يعني او در آن واحد سهام دو باشگاه را که هنوز در مالکيتش بر آنها شک و شبهه فراواني است به ديگران واگذار کرده است.
اين اخبار البته از سوي مهدي فاضل رئيس هيأت عامل باشگاه ابومسلم تأييد شده و گفته که پهلوان علاوه بر در اختيار گرفتن 49 درصد سهام ابومسلمي ها ،صاحب 49 درصد از سهام باشگاه پرسپوليس نيز شده است. فاضل همچنين با اشاره به قطعي شدن انتقال بخشي از سهام ابومسلم ت؛کيد کرد: اگر پولي بابت طلب هاي گذشته پرسپوليسي ها از طرف مجموعه پديده شانديز پرداخت شده بابت سهم شراکت پهلوان در باشگاه پرسپوليس بوده است.
در همين حال عباسي که اسناد باشگاه ابومسلم به نام او در دفاتر اسناد رسمي ثبت شده در واکنش به اين خبر گفت:من هم شوکه شده ام و نمي دانم واقعا چه بگويم.اين که چگونه آقايان بدون سند و مدرک سهام باشگاه را بذل و بخشش مي کنند براي خودم هم جاي تعجب دارد.
وي افزود: البته پيش از اين ملاقات هايي با پهلوان داشته ام اما اين که او بخواهد سهامي از وفايي بخرد را نشنيده بودم. عباسي که از احتمال خريد امتياز پاس نوين همدان براي شرکت در رقابت هاي ليگ دسته دو با عنوان سياه جامگان خراسان خبر مي داد، افزود: اين که ما از داستان ابومسلم فعلاً کنار کشيديم معنايش گذشتن از حق قانوني خودمان نيست. بلکه ما براي کمک به ابومسلم و اين که اين تيم بتواند به خاطر هواداران با قدرت وارد مسابقات شود،سکوت کرديم وگرنه همچنان اسناد و مدارک قانوني مان را در دست داريم و پاي حرف مان هستيم.
اما دو سؤال کليدي در اين پرونده ذهن را بدجوري به خود مشغول مي کند. اول اين که تا آنجايي که حافظه ما ياري مي کند و در رسانه ها منتشر شده ،استاندار محترم هميشه اعلام کرده اند که ابومسلم به استانداري واگذار شده تا مشکلاتش رفع شود و آقاي وفايي فقط عامل اجرايي و ابومسلم و امتيازش متعلق به هواداران اين تيم و کل استان است. اين را مديرکل تربيت بدني استان هم بارها گفته و حتي تأکيد کرده که انتقال سهام و امتياز به اين راحتي ها نيست. حال وفايي با مجوز کدام يک از نهادهاي عنوان شده اقدام به فروش سهامي کرده که سند ومدرکي هم دال بر مالکيت آن نيست جاي سؤال دارد. استاندار که هر گونه تصميم گيري درخصوص مالکيت را به اداره کل تربيت بدني واگذار کرد و افشين داوري هم حرف محکمي از واگذاري مالکيت باشگاه به وفايي نزده وفقط رئيس هيأت فوتبال استان گفته به دليل بدهي هاي زياد اين تيم از ثبت قراردادهاي ابومسلم وفايي معذور است. آيا معني اين ها مي شود مالکيت و اختيار براي فروش سهام باشگاه؟
جالب اين که با شناختي که از مالکان پديده هم در دست است بعيد است آنها چنين ريسکي کرده و سهامي را که سند و مدرک قانوني بابت آن موجود نيست را خريداري کرده باشند مگر اين که....
تازه داستان سهام پرسپوليس که حالا وزارت ورزش هم مدعي آن است پيچيده تر است. واقعا پهلوان مقدم با خريد 49 درصد سهام پرسپوليس عزمش را براي جنگيدن با وزارت ورزش جزم کرده است؟ وفايي طي 20 سال مجادله نتوانست از آنچه که او به عنوان حق قانوني خود از آن ياد کرده و اسناد و مدارکش را بارها به همه نشان داده دفاع کند آن وقت پهلوان مقدم اين وسط چگونه مي خواهد وارد شود؟ 49 درصد سهام برند پرسپوليس با توجه به قيمت گذاري فرابورس مي شود حدود 22 ميليارد تومان .پهلوان مقدم تا به حال 22 ميليارد به وفايي پول داده است؟
نکته جالب اينکه برادران پهلوان مقدم در مقابل اين اخبار و سؤال ها سکوت کرده اند،اما نزديکان آنها همگي متفق القولند که بعيد است آنها وارد چنين فازي شوند.
نظرات بینندگان