arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

دستکش خوشنويس در خدمت شماست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشمندان مؤسسه فناوري جورجيا، موفق شدند دستکشي را ابداع کنند که با ايجاد ارتعاشهاي کوچک؛ مي تواند عملکرد انگشتها و دستهاي فضانوردان، جراحان و مهندسان را بهبود بخشيده و حتي دستخط کودکان را تصحيح کند.

 دانشمندان براي چندين دهه مي دانستند که ارتعاشهاي کوچک مي تواند باعث افزايش حساسيت سر انگشتان دست شود، از اين رو، اکنون دستکشي را ويژه فضانوردان و خلبانان طراحي کرده اند که با ايجاد ارتعاش در انگشتان دست، نه تنها حساسيت و قدرت لمس را افزايش مي دهد، بلکه مي تواند هماهنگي دستها را نيز افزايش دهد.

 آزمايشهاي اخير بر روي اين دستکش نشان مي دهد ميان داشتن حس لامسه بهتر و چالاکي انگشتها، ارتباط مستقيمي وجود دارد. محققان همچنين باور دارند اين ابداع جديد مي تواند در بهبود دستخط دانش آموزان نيز تأثير داشته باشد، زيرا ارتعاشهاي ايجاد شده در اين دستکش مي تواند به کودکان کمک کند تا خودکار يا مداد را به درستي در دست گرفته و حروف را زيبا و خوانا بنويسند.

بر اساس گزارش تلگراف، شايد بهبود 15 تا 20 درصدي عملکرد دستها به نظر ناچيز بيايد، اما تاثير کاملا محسوسي بر روي کارايي افراد خواهد داشت. شايد روزي اين دستکش بتواند به انسانها در کنترل از راه دور روباتها نيز کمک کند، البته در صورتي که بتوان ارتعاشهاي دستکش را به صورت بي سيم به دستهاي روباتها انتقال داد.
نظرات بینندگان