arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

دعوت قلیچداراوغلو از اردوغان برای مناظره تلویزیونی درباره کودتای ۱۵ ژوئیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد، می‌خواهد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را در یک مناظره تلویزیونی درباره کودتای ۱۵ ژوئیه به چالش بکشد.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه اعلام کرد: من آشکارا از این آدم دعوت به مناظره می‌کنم. من از کلمات او استفاده می‌کنم و به وی می‌گویم اگر جرات داری، ترسو نیستی، بیا مناظره‌ای درباره کودتای ۱۵ ژوئیه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی وابسته به رسانه‌های شما هر زمان که شما اعلام کنید برگزار کنید. بگذار مردم متوجه شوند که چه کسی حقایق را بیان می‌کند و چه کسی دروغ می‌گوید.

قلیچداراوغلو در گذشته نیز از اردوغان به مناظره دعوت کرده بود اما اردوغان پاسخی به این دعوت نداد.

قلیچداراوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش دولت را متهم کرد که با استفاده از ابزار غیرصلح‌آمیز به دنبال حذف سیاستمداران اپوزیسیون است.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید حزب عدالت و توسعه یک دانشکده سیاسی دارد. در درس‌های این دانشکده آمده است: سیاست تنها از طریق راه‌های دموکراتیک انجام نمی‌شود. با زندانی کردن، ترساندن و حذف اپوزیسیون می‌توان سیاست خود را اجرا کرد. آیا این تصویر امروز نیست؟

او در ادامه اظهاراتش به زندانی شدن انیس بربراوغلو، نماینده حزب مردم جمهوری‌خواه و صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق و چندین نماینده این حزب اشاره کرد.

او در واکنش به انتقاد حزب حاکم از میزان سخنرانی احزاب اپوزیسیون گفت: آنها اعتراض می‌کنند که اپوزیسیون در پارلمان بسیار صحبت می‌کند. اگر شما دوست ندارید می‌خواهید حرف نزنیم! بیایید احزاب اپوزیسیون را خاموش کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان