arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

پورمحمدی: موضوع مبارزه با فساد، مهم‌ترین موضوع در بحث اقتصادی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دادگستری با بیان اینکه موضوع مبارزه با فساد، مهم‌ترین موضوع در بحث اقتصادی است، گفت: در سازمان تعزیرات بحث مبارزه و برخورد با قاچاق کالا و ارز در حال پیگیری است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تخلفات و مجازات صنفی اظهارداشت: بسیاری از مجازات‌ها بازدارندگی آن‌ها ضعیف است و ما نمی‌توانیم کاری خارج از حیطه قانون انجام دهیم و این حکم قانون است؛ برخی از تخلفات در اصناف، دادگاه آن‌ها در خود صنف برگزار می‌شود که معمولاً مراعات حال افراد در این دادگاه‌ها می‌شود.

وی گفت: نظارت‌ها و شفافیت‌ها باید افزایش یابد و با چنین اقداماتی افکار عمومی آگاه‌تر شوند. تجربه جهانی نشان داده است که تشدید مجازات از کارائی لازم برخوردار نمی‌باشد.

پورمحمدی درباره مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی در دادگستری عنوان داشت: اول آنکه موضوع مبارزه با فساد، مهم‌ترین موضوع در بحث اقتصادی می‌باشد. در سازمان تعزیرات بحث مبارزه و برخورد با قاچاق کالا و ارز در حال پیگیری است و موضوع دوم بحث حمایت از مالکیت فکری به شمار می‌رود. لذا جهت تثبیت اقتصاد مقاومتی باید به اقتصاد دانش‌بنیان اتکا داشته باشیم.

پورمحمدی گفت: امیدواریم وزارت دادگستری بتواند رسالت خود را در دولت آینده به خوبی انجام دهد.
نظرات بینندگان