arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

خانه‌باغ‌هاي ميلياردي در اطراف تهران

خانه‌باغ‌هاي موجود در اطراف تهران، كار دولت براي اجراي طرح «هر خانوار، يك خانه‌باغ» را سخت كرده است. در داخل شهرهاي مجاور تهران خانه‌باغ‌هايي وجود دارد كه ارزش تقريبي زمين آنها به طور متوسط متر‌مربعي 500 هزار تا يك ميليون تومان است و اگر چه قيمت كل هر كدام از اين خانه‌باغ‌ها حداقل يك ميليارد تومان برآورد مي‌شود، اما امكانات موجود در داخل آنها دست‌كمي از باغ‌شهر ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد: خانه‌باغ‌هاي موجود در اطراف تهران، كار دولت براي اجراي طرح «هر خانوار، يك خانه‌باغ» را سخت كرده است. در داخل شهرهاي مجاور تهران خانه‌باغ‌هايي وجود دارد كه ارزش تقريبي زمين آنها به طور متوسط متر‌مربعي 500 هزار تا يك ميليون تومان است و اگر چه قيمت كل هر كدام از اين خانه‌باغ‌ها حداقل يك ميليارد تومان برآورد مي‌شود، اما امكانات موجود در داخل آنها دست‌كمي از باغ‌شهر ندارد.

در تعريف شهرسازي، باغ‌شهر مجموعه‌اي حاوي چند خانه‌باغ است كه مساحت زمين هر خانه‌باغ بين 1000 تا 2000 متر مي‌تواند باشد. اما خانه‌باغ‌هاي موجود در اطراف تهران مساحتي بين 3000 تا 8000 متر دارند؛ طوري كه علاوه بر بناي مسكوني احداث شده در آنها و تعبيه درختان ميوه، امكانات ورزشي و سوئيت‌هاي تفريحي نيز در آنها وجود دارد.

با اين وضعيت، آيا زمين‌هاي دولتي اگر از نوع نامرغوب و در مقياس 1000 متر داده شود، با استقبال سكونتي روبه‌رو خواهد شد؟

براساس اطلاعات موجود در سامانه مجازي معاملات مسكن (ايران‌فايل) در يكي از شهرهاي غربي مجاور تهران، خانه‌باغي در زمين 2200 متري براي فروش پيشنهاد شده كه قيمت پيشنهادي فروش آن حدود يك ميليارد تومان اعلام شده است. اين خانه‌باغ داراي پارك و استخر است.

همچنين در همين سامانه، خانه‌باغ ديگري براي فروش به ارزش تقريبي 8 ميليارد تومان پيشنهاد شده كه زمين آن حدود 8 هزار متر مربع است كه از جمله ويژگي‌هاي آن سالن ورزشي و آب سهميه‌اي است.
نظرات بینندگان