arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۸۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

مرتضی احمدی: از تلویزیون بیشتر از تمسخر کردن افراد انتظار نمی رود

مرتضی احمدی، استاد پیشكسوت سینما، تلویزیون و موسیقی ایران كه می توان او را قدیمی ترین طرفدار دو آتشه پرسپولیس نامید به شدت از شرایط این روزهای تیم محبوبش گله دارد. این قدر ناراضی است كه می گوید تماشاگران تا بهبود اوضاع باید تیم را تحریم كنند و به ورزشگاه نروند. او در گفت و گو با خبرآنلاین از حال روز بد فوتبال مان سخن می گوید:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی احمدی، استاد پیشكسوت سینما، تلویزیون و موسیقی ایران كه می توان او را قدیمی ترین طرفدار دو آتشه پرسپولیس نامید به شدت از شرایط این روزهای تیم محبوبش گله دارد. این قدر ناراضی است كه می گوید تماشاگران تا بهبود اوضاع باید تیم را تحریم كنند و به ورزشگاه نروند. او در گفت و گو با خبرآنلاین از حال روز بد فوتبال مان سخن می گوید:

از نتایج پرسپولیس شروع كنیم؟
راستش در همه این سال هایی كه من از شاهین و بعد پرسپولیس ، نتایج تیم محبوبم را دنبال می كردم ، هیچ وقت تیم این قدر امیدوار به سقوط نبوده است. تیمی كه بازیكنان خیلی خوبی دارد و هنوز هم می تواند نتایج مناسبی بگیرد اما با این شرایط، با این هایی كه اداره اش می كنند به هیچ جایی نمی رسد.

یعنی معتقدید تیم نیاز به تغییرات دارد؟
تغییر، آن هم از نوع تغییر بنیادین. باید تیم را از پایه و اساس تغییر بدهند تا سیستم اداره كردنش هم تغییر كند. با این شرایط كه حالا داریم تنها باید برای نیفتادن تلاش كنیم.

اما هیچ كس به استیلی زمان نداد.
معلوم است چون طرفداران از روز اول هم به استیلی اعتقادی نداشتند. ببین او بدون شك یكی از با اخلاق ترین بازیكنان تاریخ پرسپولیس است و بازیكن خیلی خوبی هم بوده. یك گل به یادماندنی هم به آمریكا زده كه برای همه ما عزیز است اما اینكه یك نفر یك روزی یك گل زده دلیل نمی شود كه او حتما مربی خوبی هم باشد. برایش مربیگری در پرسپولیس زود بود. آن هم در این شرایط حساس و پرتنش. در حقیقت با قبول این كار، خودش را سوزاند.

شما ببینید سال قبل با شاهین چه نتیجه ای گرفته؟ او با این كارنامه نمی توانست گزینه ای مناسب برای تیم باشد و ریسكش برای آمدن، اشتباه بزرگی بود كه بیشتر از همه برای خودش گران تمام می شود. استیلی باید اول چند سال در لیگ مربیگری می كرد و تجربه موفقی برای خودش می ساخت تا بعد در یك شرایط آرام به پرسپولیس بیاید. نه در این شرایط حساس. واقعا نفر اول بودن در پرسپولیس آن هم در این شرایط توفانی برایش خیلی زود بود.

اما این شعار ها، آن هم از همان اولین دقایق تجربه نخست؛ خیلی واقعا كار را برایش سخت كرد!
مسئله نبود دایی نیست. رفتار این آقایان با دایی خوب نبود. كجای دنیا مربی قهرمان را بر می دارند؟ این اتفاقات تیم را به هم می ریزد. تماشاگر را ناراحت می كند و او هم اعتراض می كند. باید یك طوری از كسی كه مظلوم واقع شده دفاع كند و اعتراضش را به نوع اداره تیم نشان دهد. سرانجام این رفتارها می شود شعارهایی كه از روز اول فریاد می شوند و هر روز هم اوج می گیرند. ببین هیچ جای دنیا مربی قهرمان را به این شكل بر نمی دارند.

این اتفاقات در ایران ما فقط می افتد.  بله اگر هواداران دایی را می خواهند به این دلیل است كه او یك نتیجه موفق هم بدست آورده. او سال قبل با آن تیم به هم ریخته، ذوب آهن و سپاهان را برد و تا قهرمانی جام حذفی پیش رفت. بعد با یك قصه خنده دار جایش را به كسی دیگری می دهد و تیمی هم كه كلی ستاره گرفته، ضعیف شروع می كند و می رود ته جدول. معلوم است كه تماشاچی آرام نمی نشیند. برای همین هم هست كه وقتی تیم بد استارت می زند حتی اگر بازی اول باشد، از همان شروع مسابقه اعتراض ها شروع می شوند. این یك تصمیم خود كرده است كه عواقبی دارد.

و فكر می كنید علاجش چیست. شاید باید كمی به استیلی زمان داد. اینكه او 90 دقیقه آرامش داشته باشد؟
از من می پرسی؟ اگر به من باشد می گویم باید تیم را تحریم كنند. بهتر است هیچ كس به ورزشگاه نرود. این قدر با تیم قهر بمانند تا تغییرات بنیادین در باشگاه ایجاد شود. وقتی این اتفاق بیفتد، همه چیز درست می شود. البته الان شرایط خیلی هم با چیزی كه می گویم فرقی ندارد چون به جای ما، استقلال است كه 80 هزار نفر را می كشاند ورزشگاه و طرفدارانش را با لبخند به خانه بر می گرداند. كار به جایی رسیده كه 20 میلیون می دهند تا یك استقلالی سرود هواداری بخواند برای تیم. این همه هزینه سرود كردند پس چرا حتی یك نفر هم آن را در ورزشگاه زمزمه نمی كند؟ معلوم است چون طرفداران سرودهای خودشان را دارند.

تیم ما از قدیم سرود هواداری داشت. از اول گفتم این همه پول را بی دلیل هزینه نكنید اما گوش نكردند. سرود ما را برای استقلالی ها می خوانند. این ها اتفاقاتی است كه فقط در فوتبال ما رخ می دهد. سال های سال قبل كه می رفتیم ورزشگاه، فقط 20 دقیقه طول می كشید تا پرسپولیس كار حریف را یكسره كند. بعد از دقیقه 20 می شد برویم پی خوشگذرانی یا كارهای مان چون نتیجه رقم خورده بود و تیم حتما بازی را می برد. تا دهه 60 كه هنوز هم علی پروین بود، هنوز این نتایج رقم می خورد اما حالا در این سال ها باید دعا كنیم به دسته پایین تر نیفتیم.

استاد انگار از این عشق علی پروین ها هستید كه او را دوای درد تیم می دانید؟
اصلا این طور نیست. حتی علی پروین هم دیگر نمی تواند این تیم را نجات بدهد. تیم یك مربی خوب و با دانش می خواهد. ولی چه ایرادی دارد كه از او مشورت بگیرند. علی عمرش را در این باشگاه گذاشته و پیشكسوت است. چرا یك بار با او مشورت نمی كنند. امثال دكتر دادكان ها كجا هستند؟ همه را كه خانه نشین كردند. به هر حال فوتبال ما همانی است كه رئیسش 200 هزار دلار را در ماشینش گم می كند. آخر اتفاق از این خنده دار تر ممكن است در فوتبال دنیا بیفتد؟ مگر می شود یك همچین چیزی را باور كرد؟

شما انگار یكی از كسانی هستید كه می گویید اختیار تیم را به كانون پیشكسوتان بدهند؟
دقیقا همین طور است. شما آن شب به مراسم افطارشان آمده بودید؟ همه استخوان خرد كرده های تیم آنجا بودند. این ها اهل فوتبال هستند، دانش و توان مدیریتش را هم دارند. چرا نباید تیم را در اختیار بگیرند. بیا، این سیستم مدیریت دولتی است كه تیم را اداره می كند. تیم اگر دست دیگران باشد بدتر نتیجه می گیرد؟ البته تا زمانی كه این تیم ها برای دولت منفعت دارد، من كه بعید می دانم واگذارشان كند.

و سئوال آخرمان درباره این بحث تقلید رفتار دایی در تلویزیون است؟
تقلید با توهین و بی احترامی فرق می كند. متاسفانه چیزی كه این روزها از این آقایان می بینیم، اسمش تقلید و طنز نیست. متاسفانه دلقك بازی است و لودگی. ما در هنرمندان مان، طنز پردازان زیادی داشتیم كه برای خنداندن مردم دست به لودگی می زنند. متاسفانه دیدم در مراسم پیشكسوتان هم دعوتش كرده بودند و حاضرین هم می خندیدند. بابا دایی سرمایه ملی ماست. نباید اینگونه با لودگی تمسخرش كنند. یا مثلا عادل الان افتخار برنامه سازی تلویزیون است. خود تلویزیون نباید اجازه این كار را بدهد البته از تلویزیون بیشتر از این هم انتظار نمی رود. هیچ سالی سریال ها ماه رمضان، این قدر بد نبودند پس عجیب هم نیست كه این طنز ها هم از تاویزیون ببینیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نيما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
4
32
واقعيت ها را بيان كردين استاد
حرف دل همه را زدين
هيچكس
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
4
27
بازم گلي به جمال جناب آقاي مرتضي احمدي . گل گفتي
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
4
14
فعلا که پرسپولیس را اسیر سیاست کرده اند و ما را سر کار گذاشته اند پس همان بهتر که بقول استاد بیخیال باشیم گر چه همین را میخواهند
hamid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
12
1
این بابا دیگه کیه؟ هر کی هر چی بگه شما یه مطلب دربارش میگذارید؟!
يك استقلالي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
1
9
واقعا براي طرفداران تيم سرخ پوش پايتخت متاسفم كه اين طور با احساسات پاكشان بازي مي‌كنند.
صبور باشيد و مطمئن‏، كه اين روزها هم مي‌گذرد.
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
11
1
برو بابا .قرصهاتو خوردی پیری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
1
5
شما که استاد احمدی رو نمیشناسید لطفا در موردش اظهار نظر نکنید ایشان یکی از قدر ترین دوبلور ها و بازیگر های ایران هستند .
ارغوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
2
من هم با اقای مرتضی احمدی موافقم وبه نظرمن درست نیست که برای پرکردن برنامه های تلویزیون هنرمندان وافرادشناخته شده رامسخره کرد
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
1
2
لطفا کسانی که این انسان برزگ و پرارزش رو نمیشناسن به خودشون اجازه ی گفتن هر حرفی رو ندن بهتره
نگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
2
1
واقعا که حرفهای این به اصطلاح استاد پشت سر رسانه ملی ما شرم آوره . یکی نیست بگه استاد اگه صدا و سیما اینقدر بده چرا یه عمر داری نونش رو میخوری
نظرات بینندگان