arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

درخواست اردن برای برگزاری نشست وزیران خارجه عرب درباره قدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با شدت گرفتن درگیری‌ها در قدس و دیگر مناطق فلسطینی وزیر امور خارجه اردن خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه عرب درباره قدس شد.

به گزارش انتخاب، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع دیپلماتیک عربی در قاهره اعلام کردند، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن با برخی از همتایان عرب خود و نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب درباره نحوه برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عربی به منظور بررسی اوضاع نابسامان قدس تلفنی صحبت کرد.

از سوی دیگر، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که سامح الشکری، وزیر امور خارجه مصر تماس تلفنی را از سوی الصفدی دریافت کرد که درباره اوضاع امنیتی وخیم قدس و تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بود.

ابوزید تشریح کرد، در این گفت‌وگو دو طرف به ارزیابی موضوع از جوانب مختلف پرداختند و بر اهمیت توقف جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان و لغو محدودیت‌های انجام مناسک دینی در مسجد الاقصی تاکید کردند.

همچنین وزیر امور خارجه اردن  چند روز پیش هم با سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره افزایش جنایت‌ها و تنش در مسجد الاقصی و تلاش برای بازگردان آرامش به اماکن مقدس تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

در این گفت‌وگو دو طرف بر ضرورت احترام به ماهیت تاریخی قدس تاکید کرده و نسبت به پیامدهای ادامه اقدامات اسرائیل علیه اماکن مقدس هشدار دادند.

از سوی دیگر نیز، لاوروف بر اهمیت بازگردان آرامش و ممانعت از وخیم شدن اوضاع قدس تاکید کرد و در ادامه افزود، روسیه از نقش سازنده اردن و مسئولیت‌های وی در قبال اماکن مقدس در قدس قدردانی می‌کند.

وی همچنین بر لزوم تلاش جدی در راستای تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان