arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

محبوبیت رئیس جمهور جوان فرانسه کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس جدیدترین نظرسنجی ها که امروز (یکشنبه) منتشر شده است، میزان محبوبیت رئیس جمهور جوان فرانسه در مقایسه با ماه گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش انتخاب، براساس جدیدترین نظرسنجی ها که امروز (یکشنبه) منتشر شده است، میزان محبوبیت رئیس جمهور جوان فرانسه در مقایسه با ماه گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند، نظرسنجی های جدید حاکی ازآن است که میزان محبوبیت امانوئل ماکرون به 54 درصد کاهش یافته است.

گرچه رئیس جمهور جوان فرانسه شروع قدرتمندی را در عرصه جهانی داشت و بعد از ورود به کاخ الیزه، اکثریت قاطع را در پارلمان کشورش به دست آورد، اما در سه ماهه نخست ریاست جمهوری اش، با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرده است.

پس از اختلافات بر سر کاهش بودجه که منجر به استعفای یکی از فرماندهان پرطرفدار ارتش فرانسه شد، رئیس جمهور جدید این کشور از سوی مخالفان و رسانه های همسو با آنها، به شدت مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی که موسسه نظرسنجی Ifop که برای روزنامه 'ژورنال دو دومانش' انجام داده است، میزان محبوبیت امانوئل مکرون که در ماه گذشته 64 درصد بود، ماه جاری به 54 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی که از 17 تا 22 ژوئیه انجام شد و در آن یکهزار و 947 نفر شرکت کرده اند.

بر اساس همین نظرسنجی، میزان محبوبیت ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه هشت درصد کاهش یافته و به 56 درصد رسیده است.


امانوئل مکرون 39 ساله به عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ فرانسه، از ماه مه که زمام امور را در دست گرفت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان