arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

شینزو آبه هرگونه امتیازدهی به دوستانش را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی کاهش میزان محبوبیت شینزو آبه و شایعه‌ها درباره اعمال نفوذ به نفع یکی از دوستانش، وی اعلام کرد که هرگز به مقامات ژاپن دستور نداده است که امیتازی به دوست دیرینه‌اش بدهد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و مشاورانش بارها هرگونه کمک به یک دانشکده دامپزشکی که موسس آن یکی از دوستان نزدیک نخست وزیر بوده‌ را رد کرده‌اند.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده حمایت مردمی از آبه به کمتر از 30 درصد رسیده است که یکی از دلایل آن رسوایی اخیر و احتمال امتیازدهی وی به دوستش است.

کاهش محبوبیت آبه رقبای وی را برای حضور در انتخابات پیش‌رو تشویق کرده و چشم‌انداز پیروزی در سومین دوره نخست وزیری را برای وی کم‌رنگ‌تر کرده است.

آبه در یک نشست فوق العاده با نمایندگان پارلمان ژاپن اعلام کرد که کوتارو کاکه، یکی از دوستان دیرینه‌اش است که از دوران دانشجویی با یکدیگر دوست هستند اما وی هرگز برای او امتیازی قائل نشده است.

وی ادامه داد: هیچگونه درخواستی و یا لابی‌گری برای تاسیس دانشکده جدید دامپزشکی وجود ندارد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دخالتی در روند تایید این دانشکده داشته است یا نه گفت: من هرگز دستوری درباره چنین مساله‌ای صادر نکرده‌ام‌.

همچنین آبه تایید کرد که به دنبال جلب اعتماد عمومی است و یکی از اقداماتی که در این راستا انجام خواهد داد، اولویت دادن به اقتصاد و دیپلماسی است.

انتخابات آتی در ژاپن در سپتامبر 2018 برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان