arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

واکنش آمریکا به خبر صدور حکم زندان برای دو آمریکایی

در پی اعلام صدور حکم زندان برای دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران، دولت آمریکا با تاکید بر اینکه شین بائر و جاشوا فتال "برای مدتی طولانی در ایران زندانی بوده اند"، خواستار آزادی آنها شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اعلام صدور حکم زندان برای دو آمریکایی زندانی در ایران، دولت آمریکا با تاکید بر اینکه شین بائر و جاشوا فتال "برای مدتی طولانی در ایران زندانی بوده اند"، خواستار آزادی آنها شد.

به گزارش انتخاب ، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز ۲۹ مرداد (۲۰ اوت) گفت که ایالات متحده در حال تلاش برای اطمینان از صحت خبری است که یک شبکه تلویزیونی ایران در مورد محکومیت هر کدام از این دو شهروند آمریکایی به ۸ سال زندان منتشر کرده است.

این واکنش، ساعاتی پس از آن صورت گرفت که شبکه خبر تلویزیون ایران، به نقل از "یک منبع آگاه دستگاه قضایی" گزارش کرد که شین بائر و جاشوا فتال به خاطر "ورود غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران" به ۳ سال حبس و به اتهام "جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا" به ۵ سال حبس محکوم شده اند.

نولاند با ذکر اینکه دولت کشورش تاکنون بارها از دولت جمهوری اسلامی خواستار آزادی این دو نفر شده، اظهار داشت که واشنگتن می کوشد تا از طریق دفتر حفاظت از منافع خود در سفارت سوئیس در تهران، اطلاعات بیشتری در مورد تصمیم دستگاه قضایی ایران راجع به آنها به دست بیاورد.


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
Germany
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
16
زیاد نگران نباشید؛ کت و شلوارها دوخته شوند در یک مراسم رسمی در حد ازدواج سلطنتی مثل یک قهرمان به زودی برمیگردند! حافظه تاریخی را به کار بیندازید...
ضمنا ببینید معمولا در این مواقع دوستان به چه نیاز دارند شاید کمکتان کند که چه کار باید بکنید!
شریف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
9
0
تو دهنی خوبی بود به این استکبار جهانی.آفرین به قوه قضاییه
ناشناس
|
Sweden
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
5
این دانستانا به کنار باید منتظر فیلم ها و برنامه های بعد از آزادی اینا باشیم که میره رو اعصاب.
همه جا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
3
یه زنگ به انگلیس بزنید اونا تجربش رو دارن چطوری ازادشون کنید
نظرات بینندگان