arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

دانفورد: آمریکایی‌ها آماده تقابل نظامی با کره شمالی باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، آمریکایی‌ها باید آماده احتمال تقابل نظامی با کره شمالی باشند چون برنامه اتمی این کشور تهدیدی جدی است.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو،‌ اگرچه ژنرال جوزف دانفورد،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اهمیت در نظر گرفتن فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی تاکید کرد، اما تاکید کرد که گزینه نظامی نیز باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: افراد زیادی درباره گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی با استفاده از واژه "غیرقابل تصور" صحبت می‌کنند. اما همانطور که به همتایانم گفته‌ام، این مساله غیرقابل تصور نیست که گزینه نظامی را برای واکنش به ظرفیت‌های اتمی کره شمالی در نظر بگیریم. آنچه برای من غیرقابل تصور است این است که اجازه دهیم تا کشوری با استفاده از توانایی‌های اتمی خود "کلورادو" را هدف قرار دهد. کار من این است که گزینه‌های نظامی را به گونه‌ای تقویت کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی در نشست امنیتی "آسپن" با حضور مقام های ارشد امنیتی ملی، کارشناسان و سایر افراد برجسته که روز شنبه پایان یافت، به بررسی اوضاع در شبه جزیره کره و گزینه‌های مربوط به کره شمالی پرداخت و تاکید کرد که آمریکا و متحدانش چون ژاپن و کره جنهوبی خودشان را برای رویارویی با حملات احتمالی کره شمالی آماده کرده‌اند.

در نشست روز شنبه،‌ دانفورد همچنین مکررا تاکید کرد که از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه‌های مختلف شامل جلب حمایت بیشتر بین المللی در اعمال فشار بر کره شمالی و تلاش برای احیای روابط دیپلماتیک میان قطر و سایر کشورهای همسایه، حمایت می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان