arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

تاجگردون: افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی توفیق بزرگ دولت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی دولت به میزان حدود 2 برابر توفیق بزرگ دولت است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در نشست با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار کرد که سهم مالیات در بودجه عمومی کشور در سال 96 حدود 30 درصد تعیین شده در حالی که 10 تا 12 سال پیش این میزان حدود 14 تا 15 درصد بود که این امر بیانگر افزاش درآمدهای مالیاتی است.
 
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که ایران به لحاظ تأمین منابع مالی از مالیات نسبت به کشورهای تولید کننده نفت در وضعیت خوبی قرار دارد اما نسبت به کشورهای توسعه یافته اختلاف زیادی نسبت به تأمین منابع پایدار از محل مالیات وجود دارد.
 
وی تصریح کرد که مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی قوانین مالیاتی و وصول مالیات بر ارزش افزوده، آماده همکاری با سازمان امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های د‌ارای فعالیت اقتصادی است.
 
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت که کمک به ترویج فرهنگ مالیاتی و پرداخت عادلانه مالیات بر ارزش افزوده به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های شرکت نفت گامی در جهت توزیع اصولی منابع و توسعه خدمات رسانی به منطقه است.
 
محمدعلی غفاری افزود که آگاهی بخشی به مؤدیان با اطلاع رسانی مناسب برای آگاهی اشخاص حقوقی و حقیقی در استفاده‌ از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده در قانون اولویت این سازمان است.
 
وی تصریح کرد که فراهم کردن بستر آگاهی از قوانین و مقررات یکی ازمولفه های حقوق شهروندی در سازمان امور مالیاتی در فرایند ارتباط دوسویه با مؤدیان مالیاتی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان