arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

ذوالفقارنسب: امیدها باید تا فینال می‌رفتند/ در هوای سرد، لباس نازک داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ می‌گوید که فدراسیون فوتبال و مسئولان تیم امید با بردن تیم ملی جوانان به رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تصمیم اشتباهی گرفتند.

به گزارش انتخاب، بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با ایسنا، درباره نتایج تیم ملی امید در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و صعود نکردن ایران به دور نهایی این رقابت‌ها اظهار کرد: من بازی‌های تیم ملی را ندیدم ولی نتایج خوب نبود و منطق می‌گوید که یک جای کار را اشتباه رفته‌ایم. ظاهرا تیم ملی با بازیکنان جوانی راهی این رقابت‌ها شد که این سیاست از سوی فدراسیون فوتبال اتخاذ شده بود. این اقدام جالب نبود و فکر می‌کنم آنها در محاسبات خود برای بردن تیم ملی جوانان به رقابت‌های رده سنی امید اشتباه کردند.

سرمربی سابق استقلال درباره این که آیا موافق تجربه اندوزی برای بازیکنان جوان به منظور حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک که دو سال بعد برگزار می‌شود نیست، گفت: تیم ما برای تجربه اندوزی به این رقابت‌ها رفته بود اما فقط دو بازی انجام داد و حذف شد. باید حداقل به دور نهایی صعود می‌کردند. تیم‌های دیگر با سن قانونی به این رقابت‌ها رفتند اما تیم ما جوان بود. نمی‌شود که شما در هوای سرد و بارانی با لباس نازک بیرون بروید. اقدام تیم ملی مانند این بود که لباس بهاری را برای زمستان انتخاب کرده باشد.

او همچنین درباره همکاری نکردن برخی باشگاه‌ها با تیم ملی برای دادن بازیکنان خود افزود: فدراسیون بر اساس دستورالعمل‌های خود بازیکنان را از تیم‌ها می‌گرفت. هر تیمی به فکر منافع خودش است و منافع دیگری را در نظر نمی‌گیرد.

ذوالفقارنسب درباره این که آیا با تغییرات در مقطع فعلی موافق است گفت: در این زمینه فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد و من نمی‌توانم به این موضوع ورود کنم. من در جریان انتخاب کادرفنی این تیم هم نبودم. پس نمی‌توانم صحبت کنم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی امید ایران در واقع همان تیم ملی جوانان بود که چند ماه قبل در جام جهانی حاضر شد. کادر فنی تیم ملی به منظور آماده سازی این تیم برای صعود به المپیک تصمیم گرفت بازیکنانی را به رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۸ ببرد که بتوانند دو سال بعد هم در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ حاضر شوند و صرفا روی نتیجه تمرکز نکرده بودند. البته با انصراف تیم سریلانکا از حضور در مراحل گروهی تیم ایران تنها دو بازی انجام داد و در صورتی که این تیم هم در بازی‌ها حاضر می‌شد، ایران شانس صعود به عنوان تیم دوم را داشت. ایران با یک شکست مقابل عمان و پیروزی مقابل قرقیزستان به کار خود پایان داد.
نظرات بینندگان