arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

عراق: وضعیت گروگان ها هندی داعش در موصل مشخص نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه عراق با بی اطلاعی در خصوص زنده بودن 39 شهروند هندی به گروگان گرفته شده توسط داعش در موصل اظهار کرد وضعیت این گروگان ها تاکنون مشخص نشده است .

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، ابراهیم الجعفری که برای سفری چهار روزه روز دوشنبه وارد دهلی نو پایتخت هند شد پس از دیدار با 'سوشما سواراج ' همتای هندی خود در گفت وگو با خبرنگاران افزود:ما تمام تلاش خود را برای مشخص شدن وضعیت شهروندان هندی به کار می گیریم.
 
گفته شده است که وزیران امور خارجه هند و عراق امروز در خصوص وضعیت اتباع هندی به گروگان گرفته شده توسط داعش در موصل بایکدیگر گفت وگو کرده اند.
 
وزیر امور خارجه هند چندی روز پیش در دیدار با خانواده شهروندان هندی به گروگان گرفته شده گفته بود به احتمال زیاد این افراد زنده و در موصل زندانی هستند.
 
سواراج افزود:در سفر'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق به هند اطلاعات دقیق تری در خصوص وضعیت شهروندان هندی در عراق ارائه می شود.
 
به گفته وزیر خارجه هند شهروندان هندی که برای ساخت بیمارستانی در موصل به کار گرفته شده بودند پس از تصرف موصل توسط داعش به زندانی در غرب این شهر منتقل شدند.
 
خانواده های شهروندان هندی به گروگان گرفته شده گفته اند که آخرین تماس این افراد با آنها در سال 2014 بوده است.

آنها در این تماس گفته اند که توسط اعضای گروه داعش به گروگان گرفته شده اند.

یک شهروند هندی که سال گذشته موفق به فرار از دست داعش شده بود،ادعا کردکه تمامی گروگان های هندی به قتل رسیده اند.دولت هند این ادعا را رد کرده است.

ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه برای سفری چهار روزه و دیدار با مقامات عالیرتبه هند وارد دهلی نو پایتخت هند شد.
نظرات بینندگان