arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

رئیس میراث‌فرهنگی: مشکل صنعت گردشگری در برنامه ششم برطرف شد‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مشکل صنعت گردشگری در برنامه ششم برطرف شد‌، گفت: باید از تولید محتوی برای شناساندن کردستان به سایر استان‌ها استفاده کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، زهرا احمدی‌پور امشب در نشست با فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی با استفاده از نقطه نظرات موظف به حل مشکلات و مسئول تسهیل‌گری و نظارت‌گری هستند.

وی گفت: بخش خصوصی پیشران توسعه گردشگری است و برای حفظ منابع صنفی و توسعه و رونق گردشگری و صنایع دستی تلاش می‌کنند.

تورهای گردشگری براساس تولید محتوی تعریف شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: باید بخش خصوصی مشارکت و برنامه مشترکی تدوین و در کنار سایر استان‌های مجاور، کردستان را به مقصد گردشگری تبدیل کند و براساس تولید محتوی، تورهای گردشگری تعریف شود.

وی گفت: دولت باید همایش‌ها و نشست‌های دولتی را بصورت ادواری بین استان‌ها برگزار کند و تورهای آشناسازی از طریق رسانه‌ها و سمن‌ها شکل بگیرد.

احمدی‌پور با بیان اینکه باید در معاونت گردشگری جشنواره‌های منطقه‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها برگزار شود، افزود: تا زمانی که اقدامات لازم صورت نگیرد با دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم به سمت تمرکززدایی برویم.

تبریز سال 2018 میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

وی با اشاره به اینکه تبریز در سال 2018 میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد: زنجیره‌های مکمل در صنعت گردشگری به واسطه خوشه‌های گردشگری کشور تولید ارزش افزود داشته و نقطه‌ای عمل کردن مانع توسعه منطقه‌ای می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: باید از تولید محتوی برای شناساندن کردستان به سایر استان‌ها استفاده کنیم و تولیدات را به شکل‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی انتشار بدهیم.

در شبکه‌های مجازی معرف خوبی برای کردستان باشیم.

وی گفت: شبکه‌های ملی کشور توجه خاصی به حوزه گردشگری داشته و باید از ظرفیت‌های استان به واسطه شکل‌گیری تبلیغات غافل نشویم و در شبکه‌های مجازی معرف خوبی برای کردستان باشیم.

بیش‌ترین نرخ "بیکاری" مربوط به کردستان

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه استان کردستان در آمار سال گذشته بیش‌ترین نرخ بیکاری را داشته است، خاطر نشان کرد: در روستاهایی که به عنوان طرح ضربتی انتخاب شده‌اند افراد می‌توانند محصولات بوم‌گردی، کمپ و ظرفیت گردشگری خود را معرفی کنند تا با جهت‌گیری درست و استفاده از صنعت گردشگری اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی گفت: باید از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بانک اطلاعاتی تهیه کنیم و به آنان به‌صورت مشارکتی در طرح مهارت‌آموزی آموزش و فرصت کار داده شود.

باید در کردستان اشتغال پایدار ایجاد کنیم

احمدی‌پور با بیان اینکه ورود گردشگر به هر استانی نشانه امنیت است، افزود: استان‌های مرزی از ظرفیت و پتانسیل گردشگری خوبی برخوردار هستند و باید با استفاده از مشارکت و استفاده از ظرفیت‌ها، اشتغال پایدار را در کردستان ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال 13 بسته شغلی با وزارت کار هماهنگ شده و راهنمایان گردشگری را معرفی کرده‌ایم و مشکل صنعت گردشگری که تابع قوانین صنعت بود در توسعه برنامه ششم حل شده است.

هنر دستی "تخته نرد" می‌تواند برای استان کردستان تولید ثروت کند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: "تخته نرد" هنر دستی بوده و می‌تواند برای استان تولید ثروت کند و باید در اولویت کارگروه قرار بگیرد و واحدهای اقامتی از هتل پنج ستاره تا بوم‌گردی نیز یک مجموعه هستند و هر کدام قواعد خاص خود را دارند.
نظرات بینندگان