arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

ایران بالگرد غیرنظامی می‌سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با با همکاری یک شرکت روسی، در ایران بالگرد غیرنظامی تولید می‌کند.

به گزارش انتخاب، ابوالفضل کیانی بختیاری – معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) – در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که ایدرو قراردادی را با شرکت Russian Helicopters در زمینه‌ی تولید بالگرد غیرنظامی امضا کرده است، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد به صورت مشترک با همکاری این شرکت روسی در عرصه ساخت و تولید بالگرد ورود کند.

وی ادامه داد: شرکت مورد نظر در تهران ایجاد شده و قاعدتا با راه اندازی سایت به تدریج توسعه طرح انجام خواهد شد. ما به عرصه صنعت هوایی که قبلا جزو صنایع مورد نظر نبود ورود کرده‌ایم و ابعاد طرح از جمله میزان نیاز کشور، نوع و کلاس وزنی بالگرد، ظرفیت تولید طرح و برنامه ساخت داخل تولید بالگردها نیز پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاسخ به این که آیا هدف از این اقدام تنها تامین نیاز داخلی است یا صادرات در اولویت‌های تعریف شده قرار دارد، بیان کرد: ابتدا باید بدانیم که تامین نیاز داخلی در اولویت قرار دارد و طی چند ساله ابتدایی این مساله مدنظر قرار می‌گیرد و به احتمال بسیار زیاد پس از تامین نیاز داخل به مقوله صادرات نیز توجه خواهیم کرد.

کیانی با اشاره به این که روس‌ها در زمینه‌ ساخت و تولید بالگرد صاحب تکنولوژی و دانش فنی هستند، خاطر نشان کرد: قرار است روس‌ها با سرمایه‌ گذاری مشترک در این زمینه ورود کنند و در نهایت براساس آورده ایدرو و آورده شرکت روسی به تولید دست خواهیم یافت.

وی افزود: این مساله نیاز به نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود. پیش بینی کرده‌ایم تا از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم و با راه‌ اندازی شرکت مشترک تیم سازی لازم صورت می‌گیرد.

معاون ایدرو با بیان این که جمع بندی  لازم در خصوص ساخت بالگرد غیرنظامی صورت گرفته است، عنوان کرد: در صنعت هوایی به این نتیجه رسیدیم که کشور نیاز به بالگرد دارد و می‌بینید که در حوادثی که رخ می‌دهد تا چه میزان خلا این وسیله احساس می‌شود، بنابراین تصمیم بر این شد پروژه‌ای به صورت تولید مشترک توسط ایدرو و یکی از شرکت‌های معتبرخارجی و بین المللی این صنعت مدنظر قرار گیرد. در این سرمایه‌گذاری مشترک تاکید ویژه‌ای بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی شده است تا با همکاری شرکت‌های معتبر جهانی این صنعت،‌ ضمن انتقال و توسعه تکنولوژی زمینه توسعه ساخت داخلی نیز فراهم شود.
نظرات بینندگان