arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

قيمت گذاري آپشن ها از خودروسازان سلب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کالاهاي فلزي معدني سازمان حمايت با اعلام اينکه تقاضاي افزايش قيمت نداشته ايم، گفت: قيمت گذاري آپشن هاي مختلف خودرو از شرکتها سلب و به کميته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.
شهرام ميرآخورلو در گفتگو با فارس، درباره روند قيمت گذاري خودرو و بروز شايعاتي در بازار مبني بر افزايش قيمت خودرو اظهار داشت: ما تمام خودروساز ها را دعوت کرده ايم و با آنها فصل الخطاب را مشخص کرده ايم و مصوب شده است تا تمام خودروسازها از تصميمات کميته خودرو پيروي کنند.
وي در تشريح شيوه قيمت گذاري خودرو گفت: واحد توليد کننده خودرو بايد تقاضاي اصلاح قيمت خود را به صورت کتبي به کميته خودرو اعلام کند و کميته خودرو پس از بررسي موضوع را به سازمان حمايت اعلام مي کند.
وي افزود: آخرين اصلاح قيمت مربوط به شرکت ايران خودرو و شرکت پارس خودرو در اول تيرماه سال جاري بوده است و هنوز هيچ درخواست جديدي به کميته خودرو واصل نشده است.
ميرآخورلو در واکنش به اين سؤال که در بازار شاهد قيمتهاي متفاوت و افزايش قيمتهاي غيرمنطقي در خصوص برخي خودروها هستيم گفت قطعاً مواردي که اعلام مي کنيم مربوط به تخلفات گرانفروشي است و ملاک ما قيمت فروش شرکتها بر روي سايت آنها است.
وي در پاسخ به اين سؤال که شرکتها مي توانند با کنترل عرضه قيمتها را در بازار افزايش دهند، گفت: ليست تعهدات شرکتهاي خودرو ساز به صورت ماهانه مورد بررسي قرار مي گيرند، لذا آنها نمي توانند با کاهش عرضه قيمت بازار را افزايش دهند.
معاون سازمان حمايت گفت: درخصوص سه خودروي مگان، 206 و تندر 90 اختلاف قيمتي به دليل عدم تعادل عرضه و تقاضا در بين بازار آزاد و شرکت وجود دارد و هدف سازمان حمايت اين است که قيمت شرکت خودروساز به دست مصرف کننده نهايي برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
2
اي بزرگوار اين همه كميته و مسئول و رييس و مديرعامل و سازمان حمايت از مصرف كننده و توليد كننده و..... همه همه مصداق آفتابه لگن هفت دست و شام و نهار هيچي شده واقعا خجالت آوره كه ايران بعد از حدود 45 سال داشتن صنعت خودرو به اينجا رسيده كه مردم براي داشتن يك پرايد زپرتي (البته با عرض معذرت ) بايد هشت ميليون تومان يعني معادل هشت هزار دلار پرداخت كنند اونهم با هزارتا مشكل و مسئله تازه هر روز هم يك بامبولي سر اين مردم بيچاره در پياده كنند واقعا اين مسئولين را بايد يكي يكدونه پرايد سوار كرد و تو ايران چرخوند تا بدونن واقعا مردم از دست اينها چي ميكشند همه شون ماشينهاي آخرين مدل خارجي سوار ميشن و خبر از دل مردم ندارن آخر چرا بايد وقتي ميشه با هشت هزار دلار يك ماشين كلاس متوسط كه از بهترين خودروهاي ساخت داخل هم بهتره را سوار شد و استفاده كرد صرفا به اسم حمايت از صنايع داخلي مردم بيچاره در فشار و سختي قرار بگيرن و با جونشون بازي بشه
نظرات بینندگان