arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

آخرین جزئیات جستجو در مسیر دز / اعزام گروه پاراگلایدر برای جستجوی گردشگران مفقود دز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول با بیان این‌که نمی‌توان در رابطه با احتمال زنده بودن یا زنده نبودن سه گردشگر مفقود حادثه دز نظر داد، از اعزام گروه پاراگلایدر به منطقه از امروز خبر داد.

به گزارش انتخاب، حبیب‌اله آصفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی گردشگران مفقود حادثه دز که روز پنجشنبه (29 تیرماه) رخ داد، اظهار کرد: هنوز هیچ خبری از سه گردشگر مفقود این حادثه نشده است، اما تلاش‌ها برای جستجو این گمشدگان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که عملیات جستجوی سه گردشگر مفقود به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، تصریح کرد: به صورت مستمر تجهیزات جدید برای استفاده در این عملیات‌ها در منطقه استقرار می‌یابند. شب گذشته دو اکیپ دیگر وارد کار شدند و صبح امروز این دو اکیپ بازگشتند.

فرماندار ویژه دزفول از اعزام گروه دارای پاراگلایدر به منطقه به منظور شرکت در عملیات جستجوی گردشگران مفقود خبر داد و افزود: این گروه از امروز وارد عملیات شدند. همچنین امروز نیز دریچه‌های سد دز به منظور کاهش دبی رودخانه با هدف تسهیل در عملیات جستجو مفقودان به صورت موقت بسته شد.

در روزهای گذشته صدها امدادگر خبره به دزفول آمده‌اند

 آصفی با تاکید بر این‌که از هر اقدامی که برای جستجوی گردشگران مفقود راهگشا باشد، دریغ نمی‌شود، عنوان کرد: تاکنون صدها نیروی خبره کوهنورد و غواص و دیگر نیروهای امدادی از شهرستان اندیمشک برای کمک به عملیات جستجوی مفقودان به منطقه اعزام شده‌اند.

معاون استاندار خوزستان گفت: امروز نیز نیروهایی از رامهرمز به منظور کمک‌رسانی به گروه‌های جستجو به منطقه آمدند. نیروهای محلی و اهالی بخش شهیون و روستاهای حاشیه دز نیز تاکنون اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده‌اند.

بالگرد در مسیر کول خرسون قابل استفاده نیست

وی در توضیح علت عدم اعزام بالگرد به منطقه جهت به کارگیری آن در عملیات‌های جستجوی امروز بیان کرد: برای امروز بنا نبود که بالگرد به منطقه اعزام شود. در صورتی که کارشناسان و نیروهای منطقه ضرورت نیاز به اعزام به بالگرد را تشخیص دهند، این کار انجام می‌شود که برای امروز این نیاز احساس نمی‌شد. علاوه بر این منطقه کول‌خرسون در رودخانه دز دارای تونل‌های متعدد و شرایط جغرافیایی خاصی است و بالگرد برای تردد در هر مسیری قابل استفاده نیست.

آیا سه گردشگر مفقود زنده‌اند؟

فرماندار ویژه دزفول، در خصوص احتمال زنده بودن سه گردشگر مفقود حادثه دز با وجود گذشت شش روز از این حادثه گفت: هیچ کس نمی‌تواند در رابطه با زنده بودن یا زنده نبودن مفقودان اطلاعات دقیقی ارائه دهد. این موضوع تنها به لطف و عنایت خداوند بستگی دارد.

وی افزود: احتمال می‌رود این سه گردشگر در نقطه‌ای که آخرین بار دیده شدند یعنی همان کول‌خرسون باشند. این منطقه دارای غارهای بسیار زیاد و دره‌های عمیق و بی‌انتها است و فکر می‌کنیم اگر عملیات جستجو 10 برابر آنچه که تاکنون انجام شده، ادامه یابد ممکن است این گردشگران در این منطقه پیدا شوند.
نظرات بینندگان