arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

طرح تحریم ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا امروز به رای گذاشته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز سه‌شنبه، ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه)، طرح وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گیری‌گذاشته می‌شود. بخشی از این طرح پیشتر به سنای ایالات متحده ارائه و در آن مجلس تصویب شده بود.

به گزارش انتخاب، این طرح در ابتدا تحت عنوان "قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات ساز ایران" در مجلس سنا مطرح شد که شامل وضع تحریم‌هایی در ارتباط با برنامه موشک بالستیکی، اتهام ارتباط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با "اقدامات تروریستی" و نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی بود اما در جریان رسیدگی به آن، بخش دیگری شامل تحریم‌هایی علیه روسیه به آن افزوده شد.

در این بخش، روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، دخالت در اختلافات داخلی اوکراین و جلوگیری از حل و فصل این بحران و همچنین تجزیه شبه‌جزیره کریمه از اوکراین و انضمام آن به خاک خود در سال ۲۰۱۴ هدف تحریم‌های جدید قرار می‌گیرد. پیشتر آمریکا در هماهنگی با اتحادیه اروپا، تحریم‌های مشترکی را به خاطر سیاست روسیه در قبال اوکراین به اجرا گذاشته بود و طرح جدید سنا به طور یکجانبه این تحریم‌ها را تشدید می‌کند.

تبدیل مصوبه‌های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به قانون مستلزم امضای رئیس جمهوری است. روز گذشته، سارا ساندرز، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری آمریکا گفت که آقای ترامپ بررسی خواهد کرد که آیا این طرح شامل "بهترین نتیجه" برای مردم آمریکا خواهد بود یا نه و سپس در مورد حمایت از آن تصمیم خواهد گرفت.
نظرات بینندگان