arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

روسیه: تصمیم آمریکا برای صدور تسلیحات به اوکراین به تنش‌ها دامن می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ کرملین در خصوص احتمال تأمین تسلیحات برای اوکراین توسط آمریکا گفت: «هر اقدامی که موجب وخامت اوضاع در اوکراین شود، تنها ما را از راه‌حل برای این مسئله دور می‌کند».

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه (امروز)، کی‌یف را مقصر عدم پیشرفت در اجرای توافق «مینسک» اعلام کرد و درباره بیانیه «کرت ولکر» نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات اوکراین درباره احتمال تأمین تسلیحات کی‌یف توسط آمریکا گفت: «ما در بسیاری مناسبات گفتیم که هرگامی که موجب برانگیخته شدن تنش‌ها در میان طرف‌های درگیری شود و همچنین موجب وخامت اوضاع شود، تنها ما را از حل و فصل این موضوع داخلی اوکراین دور می‌کند».

ولکر در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» توجیه کرده بود که «تسلیحات تدافعی به اوکراین اجازه می‌دهد که از خود دفاع کند».

پسکوف به خبرنگاران درباره گفت‌وگوی رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین تصریح کرد که برای صحبت کردن از پیشرفت‌ها در زمینه حل و فصل درگیری‌های شرق اوکراین، هنوز زود است.

پسکوف ادامه داد: « اوضاع اجرای توافقات مینسک به حالت بن‌بست رسیده است و همانطور که رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین گفته است، دلیل این امر انفعال کی‌یف است».

پسکوف تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره نشست «نورماندی 4» بعد از نشست نمایندگان رهبران چهار کشور روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین اتخاذ می‌شود.
نظرات بینندگان