arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

بادامچی: شهردار تهران برای رفع مشکل ترافیک برنامه داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تهران تاکید کرد که شهردار آینده تهران باید برای معضلات شهر تهران به خصوص آلودگی هوا، بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو و روان شدن ترافیک در تهران برنامه و تدابیر ویژه‌ای داشته باشد و از مدیران شایسته و با کفایت برای ایجاد تحول در پایتخت استفاده کند.

به گزارش انتخاب، محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مولفه‌های شهردار آینده تهران برای رفع مشکلات پایتخت گفت: با توجه به آلودگی غیرقابل تحمل هوای تهران لازم است شهردار در وهله اول تدبیر ویژه و فوری برای این مشکل داشته باشد. موضوعی که با تعامل خوب با ارگان‌های مختلف همچون سازمان محیط‌ زیست شدنی است.

وی با بیان اینکه «شهردار تهران باید ترافیک را بشناسد» توضیح داد: شهردار تهران باید به خوبی از وضعیت ترافیکی آگاه باشد و با استفاده از مدیران با برنامه در جهت حل مشکل ترافیک اقدام کند.

این عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: مدیرانی که شهردار انتخاب می‌کند باید با استفاده از تجارب شهرهای دنیا به دنبال ایجاد راهکارهایی برای رفع مشکل ترافیک باشند چون رفت و آمد بدون دغدغه در شهر از حداقل حقوق شهروندان تهرانی است.

بادامچی بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی را از دیگر برنامه‌های شهردار آینده دانست و گفت: علیرغم اقدامات انجام شده هنوز وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اسفناک است. این حق طبیعی مردم است که با آسایش نسبی و با استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر رفت و آمد کنند.

وی همچنین توجه به وضعیت مترو و گسترش آن در تمامی نقاط تهران را از دیگر اقدامات شهردار آینده عنوان کرد و اظهار داشت: شهردار باید با ارتباط موثر با بانک‌ها و سرمایه گذاران در جهت گسترش مترو و بهبود وضعیت آن تلاش کند. قطعا استفاده مناسب از سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار ارتباط تنگاتنگ با ارگان‌های مختلف گامی موثر در بهبود وضعیت مترو خواهد بود.

نماینده تهران در جمع بندی گفت: این حق طبیعی مردم است که در شهری بدون آلودگی صوتی و سراسر تمیزی و پاکی زندگی کنند. انتظاری که باید شهردار برای آن برنامه‌ای مدون داشته باشد و از تجربیات شهرهای پیشرفته دنیا استفاده کند. ازجمله آن گسترش امکانات رفاهی، تفریحی و مراکز خرید است.
نظرات بینندگان