arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

فروش عجيب کتاب منسوب به استيوجابز ؛ استقبال از زندگينامه جعلي بنيانگذار اپل!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مريم افلاطوني: چيني ها از جعل هيچ چيز نمي گذرند.

پس از جنجال «آيفون» و «آيپد»هاي تقلبي چيني و افشاي فعاليت فروشگاه هاي بدون پشتوانه اي که ادعا مي کنند نماينده شرکت اپل در چين هستند، اينک سناريوي تازه اي در پيش است.

گويي چيني ها مي خواهند ثابت کنند قلمروي دست درازي هاي آنها تنها به حوزه فناوري و رايانه هاي لوحي و تلفن هاي همراه هوشمند محدود نمي شود و هر چيزي مي تواند دست مايه شگفت آفريني آنها در گستره جعل و شبيه سازي قرار گيرد.

بر پايه جديدترين گزارش هايي که اين روزها در دنياي آنلاين دست به دست مي شوند، چيني ها اين بار به يک شيرين کاري کتابي روي آورده اند.

کتاب زندگي نامه استيو جابز، مديرعامل شرکت اپل، بنا بر برنامه ريزي هاي انجام شده، قرار است تا پايان سال جاري ميلادي منتشر شود اما اگر در کتابفروشي هاي تايوان پرسه بزنيد مي توانيد يک نسخه از اين کتاب را به قيمت 8 دلار خريداري کنيد!

البته نبايد از دسترسي زودهنگام به کتاب زندگي نامه مدير عامل موفق اپل هيجان زده شد زيرا تمام کتاب هايي که با اين نام فروخته مي شوند، جعلي است.

عجيب آنکه زندگي نامه جعلي استيو جابز هم اکنون در کتابفروشي هاي تايوان در شمار 5 کتاب پرفروش اقتصادي طبقه بندي شده و تاکنون 4 هزار نسخه از آن به ارزش 39 هزار دلار به فروش رفته است.

اين کتاب در بهار وارد بازار شد و ادعا مي شود توسط شخصي به نام جان کيج ترجمه شده است. اين کتاب، زندگينامه رسمي استيو جابز نيست با اين وجود سه کتابفروشي برتر تايوان در حالي سرگرم فروش آن هستند که ادعا مي کنند ناشر کتاب، گواهي اصالت آن را به آنها نشان داده است. بنابراين کتاب مجوز دارد و کتابفروشي ها قصد ندارند آن را از قفسه ها جمع آوري کنند.

در اين ميان، شعبه تايواني کميسيون حمايت از حقوق مصرف کنندگان سرگرم بررسي درستي ادعاهاي ناشر است.

هم اکنون امکان خريد آنلاين اين کتاب نيز فراهم شده است.
نظرات بینندگان