arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

سناتور جمهوریخواه: برخورد ترامپ با وزیر دادگستری آمریکا وحشیانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ادامه حملات انتقادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه وزیر دادگستری خود، سناتور جمهوریخواه این کشور برخورد او با سشنز را وحشیانه خواند و گفت که از سشنز خواسته است در مقابل این برخوردها استقامت به خرج بدهد.

به گزارش انتخاب، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: ترامپ در روزهای اخیر با بالاگرفتن رسوایی های مربوط به پرونده روسیه و به میان آمدن پای بستگان و افراد خانواده او در این رسوایی ها، وزیر دادگستری خود جف سشنز را به باد انتقاد گرفته و او را به ضعف و ناتوانی در تصمیم گیری ها متهم کرده است.
 
در حالی که هدف ترامپ از این حملات بوضوح وادار کردن سشنز به کناره گیری از سمت خود به امید جایگزینی فرد فرمان بردارتری برای این سمت است سشنز با قاطعیت گفته است که خیال کناره گیری از این سمت را ندارد و تا هر زمان که مقتضی بداند در این مقام باقی خواهد ماند.
 
این برخورد ترامپ با کسی که رییس جمهوری آمریکا با اصرار و پافشاری تمام او را به این مقام منصوب کرده بود علاوه بر هراسی که در دل سایر اعضا کابینه او ایجاد کرده واکنش های تندی را در قانونگذاران آمریکایی بر انگیخته است.
 
ریچارد شلبی سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما یکی از همین قانونگذاران است که زبان به انتقاد از ترامپ گشوده و رییس جمهور آمریکا را به خاطر آنچه که وی رفتار و برخوردی وحشیانه با وزیر دادگستری این کشور خوانده متهم کرده است.
 
شلبی روز چهارشنبه در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان گفت که رییس جمهوری آمریکا سشنز را هدف رفتاری وحشیانه قرار داده و اضافه کرد که او از وزیر دادگستری این کشور خواسته است تا در مقابل این برخورد ها بردباری و استفامت بخرج بدهد.
 
وی ضمن ابراز امیدواری از این که سشنز به مقاومت خود ادامه بدهد گفت ترامپ باید این را بفهمد که وزیر دادگستری آمریکا وکیل خصوصی او نیست که حق چنین برخوردهایی را با او داشته باشد.
 
این سناتور جمهوریخواه در رابطه با کناره گیری سشنز از سرپرستی کمیته بررسی پرونده روسیه که عامل اصلی ناخرسندی ترامپ از او است، از این تصمیم حمایت کرد و آن را عاقلانه و نشانه آگاهی سشنز از قوانین این کشور توصیف نمود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان