arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

آمریکا: همه گزینه‌ها برای برخورد با ونزوئلا روی میز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام آمریکایی بر این باور است که دولت ترامپ همه گزینه‌ها را برای برخورد با ونزوئلا روی میز حفظ کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: دولت ترامپ در حال حفظ همه گزینه ها روی میز برای برخورد با ونزوئلا است، از جمله تحریم احتمالی بخش نفت ونزوئلا.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا همچنان بخواهد انتخابات جنجالی برای تشکیل مجلس موسسان را برگزار کند، با تدابیر و اقدامات احتمالی آمریکا روبرو خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه گزینه ها به دقت مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. اگر مادورو رای گیری را برگزار کند، یک پاسخ قاطع اقتصادی از سوی آمریکا وجود خواهد داشت.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که واشنگتن 13 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرده است.

دولت آمریکا رئیس پلیس و فرمانده ارتش ونزوئلا را تحریم کرده است. مدیر ملی انتخابات ونزوئلا و معاون شرکت نفت دولتی این کشور نیز به اتهام فساد مالی و نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه آمریکایی تاکید کرد: دولت ترامپ در حال ارزیابی تاثیرات ناشی از تحریم واردات نفت ونزوئلا بر پالایشگاه های آمریکا است و احتمالا این تحریم ها در آینده نزدیک اعمال نخواهد شد. خزانه داری آمریکا این تحریم ها را آماده می کند ولی این به معنای اجرای آنها نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان