arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

احتمال انتشار مجدد روزنامه نشاط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صاحب امتياز روزنامه نشاط گفت: اگر مشكلات مالي حل شود به زودي روزنامه نشاط منتشر خواهد شد.

به گزارش انتخاب، پرونده روزنامه نشاط در سال 78 با شكايت مدعي‌العموم، نيروي انتظامي و سه نفر از نمايندگان وقت مجلس به اتهامات توهين به مقدسات، تحريك مردم و دانشجويان به اغتشاش و اهانت به نمايندگان مجلس تشكيل شد.

لطيف صفري صاحب‌امتياز روزنامه نشاط در گفت‌وگو با خبرنگار شرق تصريح كرد: روزنامه نشاط از تمامي اتهامات تبرئه شد و دي ماه سال گذشته اين حكم را به ما ابلاغ كردند.

وي در پاسخ به اين سوال كه روزنامه نشاط را مجددا منتشر خواهيد كرد؟ تصريح كرد: منتظر هستيم تا امكانات انتشار روزنامه فراهم شود.

طبق ماده 597 بايد به وضعيت اين روزنامه رسيدگي شود و خسارت آن جبران شود. صفري ادامه داد: اگر بتوانيم وضعيت مالي روزنامه را تامين و مشكلات را برطرف كنيم روزنامه نشاط مجددا بر روي دكه خواهد رفت.

رييس وقت شعبه 1410 دادگاه عمومي، روزنامه نشاط را توقيف كرد و با تشكيل دادگاهي علني به 30 ماه حبس تعزيري، لغو امتياز روزنامه و پنج سال محروميت از فعاليت‌هاي مطبوعاتي حكم داد. مديرمسوول روزنامه نشاط در ادامه با اشاره به اينكه «به راي صادره از سوي دادگاه بدوي اعتراض كرديم و پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال شد» گفت: شعبه 27 دادگاه تجديدنظر حكم را به لغو امتياز روزنامه، پنج سال محروميت از فعاليت‌هاي مطبوعاتي و 27ماه حبس تعزيري تقليل داد و حكم به مرجع اجراي احكام ارسال شد.

وي خاطرنشان كرد: در حين اجراي حكم، از رييس وقت شعبه 1410 دادگاه عمومي به دادسراي انتظامي قضات شكايت كرديم و دادسراي انتظامي قضات در اواخر سال 79 طي كيفرخواست 36 صفحه‌اي، احكام صادره در خصوص اينجانب را با توجه به قوانين موضوعه و قانون اساسي نامربوط و قاضي دادگاه بدوي را مستحق مجازات مواد 570 و 597 قانون مجازات اسلامي دانست.

وي افزود: دادسراي انتظامي قضات پرونده را براي اعمال ماده 235 به ديوان‌عالي كشور ارسال كرد و در سال 83 شعبه 35 ديوان‌عالي كشور طي كيفرخواست 16 صفحه‌اي ضمن رد احكام صادره، تمامي محكوميت‌ها عليه اينجانب را نقض كرد و پرونده را براي رسيدگي نهايي به شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران ارسال كرد.

صفري همچنين يادآور شد: در اين مدت پيگيري‌هاي صورت گرفته سبب شد كه دادگاه چندين بار موضوع رسيدگي را از ديوان‌عالي استعلام كند و ديوان‌عالي كشور به رسيدگي از سوي شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران تاكيد كرد و در نهايت مهرماه سال 89 دادگاه مطبوعات با حضور هيات منصفه برگزار شد.

وي افزود: در جلسه دادگاه لايحه دفاعيه قرائت و به دادگاه ارايه شد و در نهايت شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با توجه به گذشت بيش از 10 سال از اين پرونده با توجه به احكام صادره از سوي ديوان‌عالي قرار موقوفي تعقيب به استناد ماده 173 قانون آيين دادرسي كيفري صادر كرد و انتشار روزنامه بلامانع اعلام شد.

صفري خاطرنشان كرد: بر اساس قانون ارشاد هنوز ما براي انتشار مجدد روزنامه فرصت داريم و در تلاش هستيم منابع مالي آن را تامين كنيم.
نظرات بینندگان