arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

امارات و کویت عرضه نفت خود را کاهش می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی درخواست عربستان برای پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید، امارات و کویت اعلام کردند تولید نفت خود را کاهش می دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، امارات بر تعهد خود به توافق کاهش تولید اوپک تصریح و اعلام کرد، تولید خود را بیشتر کاهش می دهد. کویت نیز گفته صادرات نفت خود را کاهش می دهد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، محموله های نفت خام موربان، داس و آپر زکوم شرکت ملی نفت ابوظبی از ماه سپتامبر 10 درصد کاهش خواهد یافت. وی افزود: «امارات متعهد به سهم خود از توافق کاهش تولید اوپک است.»

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که وزیر انرژی عربستان در هفته جاری از اعضای اوپک بابت عمل نکردن به تعهداتشان به موجب توافق کاهش تولید انتقاد کرد. بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، امارات تنها 54 درصد از کاهش تولید 139 هزار بشکه ای متعهد شده خود را اجرا کرده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته بود: «برخی کشورها همچنان به تعهدات خود عمل نمی کنند.» وی افزود، عربستان برای برقراری توازن در بازار به تنهایی اقدام نخواهد کرد و کشورهای دیگر هم باید میزان تبعیت خود از توافق کاهش تولید را بهبود ببخشند.

امارات تنها کشوری نیست که به تعهدات خود در زمینه کاهش تولید عمل نمی کند. عراق نیز امسال تنها به نیمی از تعهد کاهش تولید 210 هزار بشکه ای خود عمل کرده است. ونزوئلا هم تنها 39 درصد به تعهدات خود عمل کرده است.

در همین حال، کویت نیز در واکنش به انتقاد عربستان اعلام کرده که تولید نفت خود را کاهش می دهد.

شرکت کویت پترولیوم با مشتریان نفتی خود در آمریکا توافق کرده که حجم نفتی که قرار بود بر اساس قراردادها امسال به آنها تحویل دهد را کاهش دهد.

شرکت کویت پترولیوم در بیانیه ای به نقل از مدیر این شرکت اعلام کرد: «تبعیت کویت از توافق اوپک منجر به کاهش تولید این کشور و کاهش صادرات آن شده است... بازار آمریکا بیش از همه از این کاهش صادرات کویت متاثر شده است.»
نظرات بینندگان