arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

اردوغان: اعضای خسته حزب حاکم کناره گیری کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری ترکیه گفت، اعضای خسته و دلزده حزب حاکم باید برای پیروزی حزب در انتخابات 2019 کناره گیری کنند.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جمع خصوصی وزرا و قانونگذاران حزب عدالت و توسعه گفت: اگر کسی خسته شده، باید کناره گیری کند و جایش را به شخص دیگری بدهد.

در این نشست خصوصی یکساعته، اردوغان همچنین به قانونگذاران و وزرا تاکید کرد تا مشکلات را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و کنگره در سال 2019 برطرف کنند و به اعضای حزبش گفت که باید بیش از گذشته فعال باشند و در کنار شهروندان قرار بگیرند و ادامه داد: اجازه ندهید جای خالی شما در میان مردم حس شود. انتخابات 2019 یک امر و لحظه حساس برای ما به شمار می‌رود. ما باید برای پیروزی در این انتخابات و باز کردن جا در قلوب مردم تلاش بیشتری کنیم. این امر ساده نیست. ما باید 50 بعلاوه یک درصد را داشته باشیم.

وی به اعضای حزب درباره اقداماتی هشدار داد که می‌تواند بر فعالیت و اقدامات سیاسی اثر مخرب برجای بگذارد و گفت: ما باید نسبت به این اقدامات هشیار رفتار کنیم. این بسیار مهم است که اعضای حزب عدالت و توسعه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اگر کسی خسته شده، کنار برود و جایش را به شخصی تازه نفس بدهد.

اردوغان همچنین به انتقادها درباره اقدامات پس از کودتای نافرجام علیه دولت آنکارا در 15 ژوئیه سال گذشته میلادی اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی درباره افراد دخیل در این کودتای نافرجام مطرح شده و قانونگذاران و سازمان‌های دولتی باید آگاه باشند و به سوالات مطرح شده به خوبی پاسخ دهند. از نظرات مخالفان استقبال می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنم که در مقابل تهدیدها ساکت نمی‌نشینیم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که اجرای وضعیت فوق‌العاده در کشور نمی‌تواند تهدیدی برای سرمایه گذاری‌های خارجی در کشور باشد: این امر را نباید بهانه و توجیهی برای منع سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور دانست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان