arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

نعیم قاسم: نبرد عرسال 2 هدف داشت/ می‌خواستند سوریه مقاوم را به سوریه اسرائیلی تبدیل کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به نبرد عرسال و موضوع سوریه پرداخت و بر جایگاه والای مقاومت تأکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره نبرد «عرسال» اعلام کرد تروریست‌ها در این منطق چون مرضی سرطانی بودند که باید ریشه‌کن می‌شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»،‌قاسم گفت: ما امروز وارد نبردی مهم و حساس شدیم؛ از روزاول گفتیم این نبرد در ارتفاعات عرسال است و ربطی به شهر عرسال یا اردوگاه‌های آورگان در آن ندارد؛  گفتیم که هدف این نبرد کسانی هستند که عرسال را اشغال کرده‌اند، کسانی که چون غده سرطانی‌اند و باید ریشه‌کن شوند و به همین دلیل حز‌ب‌الله تصمیم گرفت وارد این نبرد شود.

وی افزود نبرد عرسال دو هدف داشت: پاکسازی مرزهای شرقی از لوث این وحشی‌صفتان و دوم؛ حمایت لبنان از شر خودروهای بمب‌گذاری شده یا کمربندهای انتحاری آنها.

شیخ قاسم تصریح کرد: ما در مقابل یک نمونه اخلاقی بزرگ در این نبرد بودیم؛ مقاومت همان استقامت، جهاد  و اخلاق و مدرسه‌ای برای کل آزادگان در جهان است و درس‌هایی به ما داد که نمی‌توان در هیچ جای دیگر آن را آموخت. از ویژگی‌های منحصر به فرد نبرد عرسال تشکیل مثلث ارتش، مردم و مقاومت بود.

وی در ادامه به موضوع سوریه پرداخت و گفت: ما از روز اول تعرض به سوریه زنگ خطر را به صدا در آوردیم و گفتم می‌خواهند سوریه را تخریب کنند و آنرا از سوریه مقاومتی به سوریه اسرائیلی تبدیل کنند و امروز روز به روز این موضوع در حال آشکارتر شدن است.

شیخ قاسم افزود مستکبران و دنباله‌روهای آنان دست به دست هم دادند و تکفیری‌ها را از 80 کشور جمع کردند اما نتوانستند مقاومت در سوریه را بشکنند و امروز به لطف خدا «محور مقاومت» در سوریه پیروز میدان است؛ این محور در سوریه، عراق و لبنان غیره در حال پیشروی است و محور مقابل روز به روز شکست‌خورده‌تر است.
نظرات بینندگان