arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
در نشست مطبوعاتی دهه کرامت مطرح شد:

هنر ابزار مناسبی برای انتقال پیام های ارزشی است

طی فراخوان این کارگاه بالغ بر 250 رزومه از کل کشور به دبیرخانه ارسال شده است، از این تعداد 60 رزومه مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و برای شرکت در کارگاه از این افراد دعوت به عمل آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست مطبوعاتی دهه کرامت با موضوع کمپین "شاد باشیم" صبح امروز ( 2 مرداد ماه) با حضور دکتر علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه، مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیران فرهنگی و هنری شهرداری برگزار شد.

به گزارش شفاف، رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با تشکر از شهرداری تهران درخصوص برگزاری کمپین «شاد باشیم» در دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: از وظایف ما اشنایی مردم با امام زاده هاست ولازم است رسانه ملی در این زمینه تلاش خود را به کار بندد .

علی محمدی در نشست خبری کمپین دهه کرامت با بیان اینکه این اتفاق باعث می شود در زمان مناسب مکان های متبرکه و پیام های پیرامون آنها را به مردم معرفی کنیم ، اذعان کرد: باید در شادی اهل بیت شاد باشیم . بعضی ها فکر می کنند اسلام شادی و سرور را دوست ندارد که این تفکر و برداشت غلط است . چرا که شادی اسلامی شادی،دینی و مذهبی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه مردم با بهره گیری ازپیام های ائمه می توانند در زندگی خود خوشحال و شادباشند، ادامه داد: به همین منظور در این کمپین هنرمندان ، با هنرشان کلام و سیره معصومین را مطرح و ترسیم کردند که ان شالله این طرح ادامه پیدا کند.

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) گفت: این کمپین پانزدهمین کمپینی است که با موضوعات فرهنگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره این کمپین به نام دهه کرامت در سطح شهر اکران خواهد شد، افزود: دراین طرح بیش از 400 اثر خلق شده است و 171 اثر در موضوعات مختص امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بوده است .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این دومین دوره ای است که با سازمان اوقاف همکاری می کنیم یادآور شد: این طرح ها در بیلبوردهای شهری نصب شده اند تا گفتارها، متن ها و پیام هایی که مختص این ائمه است در پیش چشم شهروندان قرار گیرد .

عبداللهی با بیان اینکه شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: تبلور این موضوع را می توانیم به وضوح در سطح شهر ببینیم . در طول سالهای اخیر انتقادات جدی را در ارتباط با موضوعات فرهنگی شاهد بودیم، اما برگزاری و اکران این کمپین ها مورد استقبال بسیاری از شهروندان تهرانی قرار گرفته است .

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: این بااجرای این برنامه ها شاهد تغییرات شگرفی در سطح شهر و تغییر نگرش مردم به شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری هستیم .

گفتنی است از 2500 سازه در اکران کمپین تبلیغاتی فرهنگی "شادباشیم" استفاده خواهد شد، که 8 هزار پرچم 4 *1 روی پل های سواره روی پایتخت طراحی و اکران می شود.

علاوه براین کارگاه طراحی گرافیک و کاریکاتور ویژه این کمپین در ادامه سلسله کارگاه های سازمان زیباسازی شهرتهران در تیرماه گذشته در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد .

این کارگاه پانزدهمین دوره از سری کارگاه های برگزار شده این سازمان با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری است که در طول دو سال پیش تا کنون برگزار شده است، محتوای این کارگاه با توجه به دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) ، بزرگداشت حضرت شاه چراغ و همچنین حضرت امام رضا (ع) به بیانیات این حضرت اختصاص پیداکرده است.

طی فراخوان این کارگاه بالغ بر 250 رزومه از کل کشور به دبیرخانه ارسال شده است، از این تعداد 60 رزومه مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و برای شرکت در کارگاه از این افراد دعوت به عمل آمد.

حدود 400 اثر خلق شده شرکت کنندگان توسط اساتید این حوزه داوری شد و از میان آنها 171 اثر جهت اکران درسازه های شهری انتخاب شد. این آثار بر روی حدود 2500 سازه فرهنگی ، تجاری و مترو درسطح شهر تهران از اول مرداد لغایت پایان دهه کرامت اکران می شود .

از دیگر اقدامات این سازمان در دهه کرامت می توان به طراحی و اکران 8 هزار پرچم 4 *1 بر روی پل های سواره روی شهر تهران اشاره کرد، این پرچم ها در سه طرح و برگرفته از کاشی کاری های حرم امام رضا(ع) ، حضرت مصومه (س) و حضرت شاه چراغ طراحی شده اند .

این اولین بار است که از کاریکاتور برای انتقال پیام های ارزشی استفاده می شود تا از این طریق رهنمودهای حضرت امام رضا (ع) را به شهروندان انتقال داده شود.

گفتنی است طی همکاری که سازمان زیباسازی با سازمان اوقاف داشته است، محتوای تولید شده به این سازمان داده شده است تا از این طریق سازمان اوقاف این طرح را همزمان با شهر تهران در کل کشور نیز اکران کند.
 
هنر ابزار مناسبی برای انتقال پیام های ارزشی است 
 
هنر ابزار مناسبی برای انتقال پیام های ارزشی است 
 
هنر ابزار مناسبی برای انتقال پیام های ارزشی است 

نظرات بینندگان