arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

احتمال بازگشت خاموشی به مازندران ؛ مشترکان صرفه جوئی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از احتمال قطعی برق در این استان طی 48 ساعت آینده با توجه به افزایش دمای هوای خبر داد و از مشترکان خواست تا صرفه جوئی کنند .

قاسم شهابی عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : هواشناسی برای فردا شنبه افزایش دما تا حدود 40 درجه سانتی گراد بالای صفر را در بعضی مناطق استان پیش بینی کرده که به معنای افزایش میزان مصرف برق است .

وی افزود : پیش بینی ما این است که با افزایش مصرف بویژه در ساعات اوج بار ، شاهد قطعی برق در برخی مناطق باشیم و بر این اساس هم تدابیری اندیشیده شده است .

شهابی مدیریت مصرف توسط مشترکان را بهترین و کاراترین تدبیر دانست و گفت : انتظار می رود میزان مصرف برق فردا حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سالانه افزایش یابد و به بیشتر از یکهزار و 800 مگاوات برسد .

ظرفیت تولید برق در مازندران بر اساس گزارش های رسمی حدود یکهزار و 800 مگاوات است .

** روشن شدن ژنراتورهای دستگاههای اجرایی 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران با اعلام این که تدابیری برای کاستن از میزان مصرف برق در استان در اوج گرما اندیشیده شده ، گفت : یکی از تدابیر این است که برای فردا با دستگاهها اجرایی و سازمان ها و نهادهای دارای ژنراتور برق هماهنگ شده است تا در اوج مصرف از این ژنراتور ها استفاده کنند تا بار مصرفی کاهش یابد .

وی افزود : همچنین از طریق هماهنگی با استانداری مازندران ، ساعات کار ادارات نیز تغییر کرده است تا در زمان اوج مصرف اداراتی که خدمات رسانی ضروری ندارند ، تعطیل شوند.
مدیریت بحران استانداری مازندران ساعت کار ادارات استان را برای شنبه هفتم و یکشنبه هشتم مرداد به ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه تغییر داده است .

پیش از این نیز استانداری مازندران در ابتدای ماه مرداد و اواخر ماه تیر 2 بار و به مدت پنج روز برای کاهش میزان مصرف برق ساعت کار ادارات را تغییر داده بود.
بر اساس برآورد شرکت توزیع برق مازندران ، تغییر ساعت کار ادارات بین 80 تا 120 مگاوات از میزان مصرف روزانه برق کم می کند.

** قطعی نقطه ای و موقتی 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه اوج مصرف بین ساعت 13 تا 14 فردا مشخص می شود ، گفت : با توجه به شرایط مصرف و بسته به توان خطوط انتقال نیرو ، امکان قطعی های موقتی و نقطه ای برای کاهش فشار خطوط وجود دارد.

وی افزود : امروز نیز در توزیع برق شهرستان آمل مشکل داشتیم که به صورت غیر رسمی با ورود پست 63 هزار ولتی به مدار توزیع ، مشکل رفع شد و احتمال می رود با این کار در این شهرتان و توابع آن مشکل خاصی نداشته باشیم .

** افزایش مصرف نسبت به سال گذشته 

شهابی همچنین گفت که در سال جاری در برخی روزها نسبت به روزهای مشابه سال 95 در استان مازندران میزان مصرف برق تا حدود 40 درصد افزایش داشته است .

وی افزود : با مدیریت مصرف برق خانگی و کاهش 2 تا 4 درجه ای سیستم های سرمایشی و همچنین با استفاده نکردن وسایل پرمصرف می توان مصرف را مدیریت و از قطعی جلو گیری کرد .

وی همچنین از مشترکان خواست تا درجه وسایل سرمایشی خود را بین 24 تا 26 درجه قرار دهند .

رکورد مصرف برق در مازندران امسال در 14 تیر با ثبت یکهزار و 764 مگاوات شکسته شد.

نظرات بینندگان