arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

نعمت زاده: معاونت اقتصادی در استانداری ها احیا شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت، معدن و تجارت تقویت بخش خصوصی در دولت دوازدهم را متذکر شد و گفت: باید معاونت های اقتصادی در استانداری ها احیا شود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اینکه معاونت های اقتصادی در استانداری ها باید احیا شود، گفت: اولین مساله ای که دولت دوازدهم باید اهتمام ورزد آن است که رابطه دولت با بخش خصوصی را تقویت کند.

وی با بیان اینکه اعتماد متقابل اولین شرط لازم برای برگزاری موفقیت آمیز این گفتگوهاست، گفت: ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم که هر جا اعتماد کردیم نتیجه بخش نیز بوده است.

نعمت زاده با بیان اینکه نیاز است برخی از اختیارات به استان ها تفویض شود، گفت: براث تفویض اختیار بخش معدن در استان ها در برخی جاها مشکل قانونی داشتیم که در برنامه ششم با شورای معادن در استان ها چارچوب هایش را نهایی کردیم که این مشکل حل شود.

وی افزود: مشکل عمده بانک ها در استان ها این است که اختیار ندارند لذا باید اختیار بانک های استانی و همچنین روسای شعب افزایش یابد تا بتوانند تسهیلات لازم را به بنگاهداران ارائه دهند. چرا که منابع مالی بخش خصوصی باید از بانک ها تامین شود.

وی گفت: برخی بانک ها در حال گسترش ساختمان های مرکزی خود هستند که این یک سم است.

نعمت زاده با بیان اینکه کمتر از دو درصد سهم آب برای صنعت مصرف می شود، گفت: خدمت رهبر معظم انقلاب که بودیم ایشان به ویر محترم جهاد کشاورزی گفتند اگر ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم کل آب شرب و صنعت تامین می شود.

وی خطاب به بخش خصوصی گفت: به صادرات کمک کنید که در این زمینه نیز حرکت فوق العاده ای صورت گیرد.

نظرات بینندگان