arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

فرسودگی لوله های آب دلیل اصلی آلودگی آب شرب تهران/ نوسازی نیازمند صرف هزینه های گزاف است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع نمایندگان استان تهران فرسودگی لوله های آب را دلیل اصلی آلودگی آب شرب تهران دانست و گفت: نیترات یکی از مضرترین عناصری است که به دلیل نفوذ فاضلاب های انسانی و حیوانی به سفره های آب زیرزمینی پایتخت وجود دارد.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با خانه ملت،  با انتقاد از اینکه لوله های آب تهران بسیار قدیمی و فرسوده بوده و این موضوع دلیل اصلی آلودگی آب شرب تهران است، گفت: آلودگی ها به دلیل کهنگی و قدیمی بودن لوله های آب از طریق نشتی ها وارد لوله های آب و به تمامی شبکه آب منتقل می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منابع  آب تهران از آب سطحی رودخانه ها و منابع آب های زیرزمینی تامین می شود، افزود:  هر چند منابع آب شرب تهران تصفیه و میکروب زدایی می شود اما اوره نیترات در آب باقی مانده و تصفیه نمی شود بنابراین بخشی از آب سدهایی مانند لتیان وکرج که آب شرب تهران را تامین می کنند آلوده بوده و بسیاری از آلودگی ها به صورت غیرمجاز و همچنین عدم نظارت و کنترل درست وارد رودخانه های تامین آب پایتخت می شود.

هاشم زایی ادامه داد: تهران در گذشته شبکه فاضلاب نداشته و در سال های اخیر نیز سیستم فاضلاب برای بخشی از مناطق پیش بینی شده و برخی از مناطق هنوز به شبکه فاضلاب مجهز نیست بنابراین این موضوع در آلودگی آب شرب می تواند تا حدودی موثر باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،افزود: هر چند آب تهران میکروب زدایی و تصفیه می شود اما این آب دیگر نمی تواند آب سالم و گوارایی برای مردم پایتخت به حساب آید.

نوسازی لوله های آب تهران نیازمند صرف هزینه های بسیار سرسام آور است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه نوسازی لوله های آب تهران نیازمند صرف هزینه های بسیار سرسام آور است، گفت: به دلیل تاثیر مستقیم این موضوع بر سلامت مردم دولت باید هزینه تحقق این امر را تامین تا سیستم لوله کشی در برابر نفوذ آب های آلوده به سیستم آب آشامیدنی نوسازی و بهسازی شود.

وی درباره وجود نیترات در آب تهران، گفت: نیترات یکی از مضرترین عناصر و ترکیباتی است که متاسفانه به دلیل نفوذ فاضلاب های انسانی و حیوانی به سفره های آب زیرزمینی و سیستم آب رسانی پایتخت وجود دارد.

این نماینده مردم در  مجلس دهم، افزود: بر این اساس با استفاده از کلر و کنترل میکروب نمی توان نیترات و عناصر سنگین مانند سرب را در آب آشامیدنی پایتخت کنترل و مدیریت کرد.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران طی روزهای اخیر با بیان اینکه در مورد مسئله آب استناد ما به وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: ممکن است آلودگی منابع زیرزمینی آب با راه اندازی سیستم فاضلاب شهر تهران بیشتر شود.
نظرات بینندگان