arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

رئیسی: «آتش به اختیار» ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در تفکر انقلابی، عقلانیت و منطق نهفته است گفت: انقلابی‌گری به معنای نگاه به منافع زودگذر نیست، بلکه انقلابی‌گری، توجه به منافع پیش رو و چشم‌اندازهای آینده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری حوزه تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی از دانشجویان در حرم مطهر رضوی، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: جریان، اندیشه و عمل انقلابی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری نسخه انقلابی‌گری را به عنوان یک ضرورت برای همه اقشار جامعه اعم از خبرگان، علما، طلاب و نخبگان یادآور شده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه در تفکر انقلابی، عقلانیت و تعقل نهفته است، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنای نگاه به منافع زودگذر نیست، بلکه انقلابی‌گری، توجه به منافع پیش رو و چشم اندازهای آینده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان از حضرت رضا(ع) به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی در راه هدف یاد کرد و گفت: در سیره طیبه آن حضرت و دیگر پیشوایان دینی دغدغه‌مند بودن آن بزرگواران نسبت به جامعه به وضوح نمایان است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به عقیده ما نسل امروز جامعه نه تنها با نسل دوران انقلاب و دفاع مقدس تفاوتی ندارد بلکه به مراتب آگاه تر است، مصداق آن را هم امروز در جریان دفاع از حرم‌های مطهر شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهایی که به انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها فکر می‌کنند، باید اندیشه و عمل انقلابی را پیشه کرده و در نتیجه ملامت‌ها و تخریب‌ها از میدان خارج نشوند چرا که ما یک هدف مقدس را دنبال می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مقام معظم رهبری در متن حکم انتصاب بنده به عنوان خادم آستان قدس رضوی، توجه به محرومان را یک وظیفه و ماموریت اصلی تعیین فرموده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در روزهای نخست آغاز فعالیت، برخی از بدنه آستان قدس رضوی ما را از خدمت به محرومان منع کرده و عنوان می‌کردند که فقرا و محرومان را بد عادت نکنید، درحالی که در سیره رضوی خدمت به محرومان متجلی است.

رئیسی همچنین یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی را گرامی‌داشت و گفت: در گذشته اقدامات ماندگاری در زمینه خدمت به محرومان انجام گرفت؛ اما در دوره فعلی، توجه به مستضعفان به عنوان یک اولویت و ماموریت مهم در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خدمت به محرومان، موضوع توانمند سازی قشر مستضعف و محروم جامعه به نحوی که بتوانند زندگی خود را اداره کنند، امری مورد پسند همگان بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: چرا باید در شرایط فعلی که همگان به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند، در مباحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه باشیم؟ بیشترین مراجعه به بنده مربوط به دغدغه اشتغال جوانان است.

وی، امنیت کشور را یک اصل اساسی برشمرد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و گفت: بنیه دفاعی برای جنگ نیست، بلکه هدف از تقویت این بنیه، نجنگیدن است؛ آگاهی دشمن از قدرت دفاعی کشور بازدارندگی به دنبال دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیگانگان گرهی از مشکلات کشور باز نخواهند کرد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود تاکید کرده‌اند، تنها راه برون رفت از مشکلات موجود و تهدیدات دشمن، توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز مجلس نمایندگان آمریکا، اعمال بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رسانده است؛ این رفتارهای خصمانه توجه به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از مشکلات را دوچندان می‌کند.

رئیسی «آتش به اختیار» را ترجمان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: گوش فرادادن به انتقادات افراد زمینه اصلاح ساختارها و رفع مشکلات را فراهم می‌کند، به اعتقاد ما اگر رفتارهای مسئولان در تراز نظام اسلامی باشد تحقق تمدن اسلامی دور از انتظار نخواهد بود
نظرات بینندگان